Strona główna Wydarzenia Ubezpieczenia mobilne. Jak przyciągnąć nowych klientów?

Ubezpieczenia mobilne. Jak przyciągnąć nowych klientów?

0

Ubezpieczenia mobilne to stosunkowo nowa i wciąż jeszcze niezbyt dobrze znana w naszym regionie branża. Na czym polega jej działalność i w jaki sposób jej przedstawiciele zamierzają poszerzać swoją strefę wpływów?

Branża ubezpieczeń mobilnych powstała w odpowiedzi na rosnące znaczenie smartfonów – w pewnym momencie przestały być one luksusowym gadżetem, a stały się nieodzownym elementem życia prywatnego i zawodowego, zawierającym dodatkowo cenne i wrażliwe dane. W związku z tym na Zachodzie powstały firmy takie jak Gadget Cover, oferujące tzw. mobile insurance, czyli ubezpieczenia telefonu komórkowego. Jak przedstawia się obecny stan tej jeszcze świeżej branży?

Zasięg światowy

Raporty dotyczące stanu branży wyróżniają pięć głównych regionów. Są to kolejno: Azja łącznie z rejonem Pacyfiku, Europa, Ameryka Środkowa i Południowa (źródło: https://globenewswire.com/news-release/2018/02/28/1396676/0/en/Mobile-Phone-Insurance-Market-to-be-worth-27-Billion-by-2020.html), Bliski Wchód i Afryka oraz Ameryka Północna. Przychód z tych wszystkich regionów pod koniec 2017 r. szacowany był łącznie na 20,5 miliarda dolarów. Co istotne, prognozowany jest dalszy wzrost wartości rynku ubezpieczeń mobilnych – według badań, do końca roku 2020 ma on rozrosnąć się o kolejne 10%, osiągając w 2020 r. wartość 27 miliardów dolarów.

Sposób na klienta

Oferty firm operujących w tej branży zawierają takie elementy jak ubezpieczenie na wypadek kradzieży, zniszczenia czy zobowiązanie do dostarczenia zastępczej wersji danego gadżetu w wypadku jego utraty. Pomimo atrakcyjnej oferty branża wciąż jeszcze ma pewien problem z przebiciem się do świadomości wielu użytkowników smartfonów. W związku z tym firmy starają się przyciągać nowych klientów za pomocą różnych dodatków, takich jak zapewnianie priorytetu podczas przyjmowania telefonu do naprawy, obejmowanie polisą kilku różnych urządzeń bądź zintegrowane aplikacje zajmujące się bezpieczeństwem sieciowym.

Jak dowodzą analizy specjalistów, do 2020 r. sektor ubezpieczeń mobilnych może osiągnąć wartość nawet 27 miliardów dolarów. Aby zapewnić sobie tak korzystny wzrost, firmy operujące w branży starają się przyciągać klientów na coraz to nowsze sposoby, takie jak m.in. oferowanie bezpiecznej przestrzeni na wrażliwe dane w tzw. „chmurze”.

/Artykuł sponsorowany/