Strona główna 0_Slider Władze Świdnicy wpakowały w telewizję-efemerydę ponad 80 tysięcy złotych

Władze Świdnicy wpakowały w telewizję-efemerydę ponad 80 tysięcy złotych

40

O wyborze mediów decydowała atrakcyjność oferty – tak na pytanie, czym kierowała się prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska podpisując umowy z gazetami, stacjami radiowymi i telewizyjnymi w latach 2017-2018 odpowiada rzeczniczka magistratu Magdalena Dzwonkowska. Na zamieszczanie informacji w Telewizji Echo24 z budżetu miasta prezydent wydała ponad 80 tysięcy złotych. Stacja istniała 1,5 roku.

W roku 2017 i już w 2018 zostały zawarte umowy z lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi mediami na przygotowywanie materiałów informacyjnych, relacji, programów czy artykułów po wizytach studyjnych dziennikarzy. Takie umowy zostały zawarte m.in. z Telewizją Wałbrzych, z Telewizją Echo24, z Radiem RMF FM, z Radiem Wrocław, z Portalem Doba.pl, z wydawnictwem Agora, z firmą Media Net (na program dla TVP). W sumie od stycznia 2017 do połowy 2018 roku umowy na różnego rodzaju formy kontrolowanego przez prezydenta przekazu informacji w mediach opiewają na ponad 151 tysięcy złotych.

Najwięcej zarobiła wrocławska Telewizja Echo24, która zaczęła nadawać 3 października 2016 roku. Już w styczniu 2017 prezydent Świdnicy podpisała ze stacją pierwszą umowę na emisję łącznie 8 materiałów i umieszczenie baneru reklamowego miasta na stronie internetowej Echo24.pl za kwotę 18 450 złotych. Kolejna umowa – na 12  materiałów po 60 sekund każdy plus baner miasta na stronie internetowej telewizji – opiewała już na ponad 56 tysięcy złotych. Od 1 października 2017 do końca roku stacji z budżetu Świdnicy co miesiąc wypłacano 4 920 zł miesięcznie za 7 materiałów. Do kogo te wiadomości docierały? Czy dla władz miasta miało znaczenie, jaki jest zasięg stacji, ile osób ją ogląda? Wygląda na to, że nie. Na prośbę o konkretne dane rzeczniczka magistratu odpowiada: O wyniki oglądalności i zasięgu mediów proszę pytać redaktorów naczelnych poszczególnych redakcji.

Niestety, nie ma komu zadać tego pytania. Stacja Echo24 przestała nadawać 31 marca tego roku. Strona internetowa oraz kanał na youtube nie działają. – To nie jest czasowe wyłączenie – potwierdził Swidnica24.pl Paweł Janosik, prezes Zarządu TV Echo24.pl. Komentarza w sprawie przyczyn odmówił.

Czy w związku z faktem, że MBP w Świdnicy wydaje biuletyn i prowadzi stronę o charakterze informacyjnym nadal będą zawierane umowy z mediami komercyjnymi na zamieszczanie informacji? Wygląda na to, że tak. – Umowy zostaną zawarte z tymi mediami, które przedstawią ciekawe oferty akcji promocyjno-informacyjnych – odpowiedziała Magdalena Dzwonkowska.

 /asz/