Strona główna 0_Slider Promocje w marketach? Trzeba patrzeć na nie przez lupę

Promocje w marketach? Trzeba patrzeć na nie przez lupę

6

Niemałą zagwozdkę miał świdniczanin przy zakupie jednego z produktów z sieci Biedronka. Zdziwienie mieszkańca wywołała wyższa cena promocyjna towaru niż regularna. Jak tłumaczy market, nie zaistniała żadna pomyłka. Na czym polega promocja – ta informacja pojawia się na etykiecie. Tylko jak ją odczytać?

Mieszkaniec Świdnicy robił zakupy w popularnej sieci Biedronka 28 lutego. – Będąc na zakupach w markecie przy ul. Webera w Świdnicy zamierzałem kupić sok, znajdujący się w promocji. Jakież było moje zdziwienie, gdy cena promocyjna okazała się wyższa niż regularna – opowiada czytelnik portalu Świdnica24. – Jakiego rodzaju jest to zatem promocja? – pyta świdniczanin i ostrzega, by uważnie podchodzić do takich akcji.

Zwróciliśmy się z prośbą do sieci marketów Biedronka o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. – Aktualnie napoje tej marki są dostępne w różnych wariantach, m.in. w ofercie promocyjnej „Kup 2 i zapłać mniej”. Przytoczona kwota 3,99 zł/opak. odnosi się do soku pomarańczowego 100% o pojemności 2l, natomiast sok pomarańczowy 100% 1l w cenie regularnej kosztuje 3,49 zł/opak. Regulamin wskazanej promocji, podobnie jak innych obowiązujących obecnie w sklepach Biedronka, jest dostępny na stronie internetowej – tłumaczy biuro prasowe sieci.

Wszelkie informacje znajdowały się na etykietach przy produktach, nie mniej jednak były napisane „drobnym druczkiem” i bez lupy nie sposób je przeczytać. Sklep uważa jednak, że wszystko jest jak należy. – Zwracamy szczególną uwagę na poprawne i czytelne oznaczenie cen produktów dostępnych w naszych sklepach – zapewniają przedstawiciele marketu. – Nie mniej zachęcamy naszych klientów do zgłaszania swych wątpliwości bezpośrednio w sklepie lub poprzez Biuro Obsługi Klienta, które jest czynne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu: tel. 800 080 010 lub (22) 205 33 00, e-mail bok@biedronka.eu (dane kontaktowe do BOK znajdują się również na naszej stronie internetowej) – dodają.

Gdzie pytać?

– W przypadku faktycznych nieprawidłowości przy oznaczaniu cen można zawiadomić Inspekcję Handlową, która ma uprawnienia kontrolne i mandatowe. Dla konsumenta wiążąca jest cena na towarze lub półce. Jeśli w kasie „wyskoczy” inna, wtedy płaci on według tej ceny, znajdującej się przy towarze. Natomiast nieuczciwe promocje to zagadnienie dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który po przeprowadzeniu postępowania wydaje decyzję w zakresie naruszenia prawa przy wprowadzeniu promocji, nakazuje firmie konkretne postępowanie, a w niektórych przypadkach nakłada karę – tłumaczy Danuta Mazur, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdnicy.

/tekst: AN/
/Zdjęcie z logo portalu: Dariusz Nowaczyński/