Strona główna 0_Slider Jaworzyna Śląska: elektroniczne tablice do listopada

Jaworzyna Śląska: elektroniczne tablice do listopada

0

Kolejne dobre wieści czekają podróżnych, wsiadających i wysiadających w Jaworzynie Śląskiej. Dworzec znalazł się na liście 65 stacji i przystanków kolejowych, które zyskają nowoczesne, elektroniczne tablice systemu informacji pasażerskiej. Dzięki nim, podróżni łatwiej odnajdą się we wszelkich zmianach związanych z ruchem pociągów.

Przykład ekranów zamontowanych przez PKP na dworcu w Bydgoszczy

Praktycznie zakończony został już pierwszy etap przebudowy stacji w Jaworzynie, który pochłonął 17 mln złotych. – Zostały kompletnie przebudowane perony nr 1 i 3. Zyskały one nową nawierzchnię, są wyżej posadowione, zapewniając podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Gruntownej renowacji poddano wiaty peronowe. Oprócz peronów modernizacja objęła też sąsiadujące tory – wylicza Bohdan Ząbek z PKP PLK. Pasażerowie powinni mieć już możliwość korzystania z nowych wind, łączących przejście podziemne z peronami.

W ramach przebudowy odnowione zostało też samo przejście podziemne. – Planujemy przedłużenie tego przejścia, które w niedalekiej przyszłości będzie stanowić bezpieczną trasę dla pieszych, łączącą miasto z obu stron stacji – dodaje Ząbek. W ramach kolejnego etapu modernizacji, wyremontowany ma zostać także środkowy peron nr 2. Prace budowlane są przewidziane na rok 2019.

Swoje plany mają także kolejarze z innej spółki – PKP S.A. Do 15 listopada 2018 roku powinny zakończyć się roboty budowlane związane z montażem nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Dzięki elektronicznym tablicom podróżni szybko sprawdzą, z którego peronu odjedzie ich pociąg i czy ma opóźnienie. Do tej pory jedynym źródłem informacji były papierowe rozkłady i zapowiedzi megafonowe, co podczas remontu peronów nie raz prowadziło do niepotrzebnego zamieszania.

Jaworzyna znalazła się na długiej liście stacji, które wzbogacą się o elektroniczne ekrany. Na Dolnym Śląsku nowoczesny system zostanie też zamontowany na stacji Kłodzko Główne, Głogów, Oleśnica, Brzeg Dolny oraz na wrocławskich przystankach: Brochów, Kuźniki, Pracze, Leśnica i Psie Pole. Najpierw jednak PKP musi znaleźć firmę, która zajmie się zarządzaniem inwestycją i sprawowaniem nadzoru inwestorskiego. Nie wiadomo jaki będzie całkowity koszt kolejowej inwestycji.

/mn/

fot. PKP S.A.