Strona główna 0_Slider Doraźne rozwiązania poprawią bezpieczeństwo na “drodze śmierci”?

Doraźne rozwiązania poprawią bezpieczeństwo na “drodze śmierci”?

1

Apelują o rondo, ale zanim dojdzie do budowy chcą wykorzystać doraźne metody ostrzeżenia kierowców przed niebezpieczeństwem. Policja wspólnie ze starostą i zarządcami dróg debatowała o sposobach na najbardziej niebezpieczny punkt na trasach powiatu. Na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 5 i powiatowej D 3396 w Mielęcinie od stycznia do lipca 2017 doszło do blisko 50 kolizji, 5 wypadków z osiemnastoma rannymi i dwoma ofiarami śmiertelnymi. W sierpniu zginęły dwie kolejne osoby.

Kierowcy nie owijają w bawełnę i nazywają to miejsce skrzyżowaniem śmierci. Włączenie się do ruchu z drogi powiatowej graniczy z cudem. Wiele osób, zniecierpliwionych długim oczekiwaniem, decyduje się na ryzykowne manewry. Bilans z każdym rokiem jest coraz bardziej  tragiczny. W tej chwili droga krajowa nr 5 w obrębie skrzyżowania w Mielęcinie zaliczana jest do kategorii E2 – najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju. W połowie lipca tego roku starosta Piotr Fedorowicz zwrócił się do Krzysztofa Kondarciuka, dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad o jak najszybszą budowę ronda na skrzyżowaniu w Mielęcinie. Odpowiedź nadeszła w sierpniu, w dniu, w którym na skrzyżowaniu znów doszło do śmiertelnego wypadku. GDDKiA przychyliła się do wniosku, ale realizacje uzależniła od środków, których w tej chwili nie ma. Starostwo wysłało kolejne pismo i czeka na odpowiedź.

Tymczasem wczoraj z inicjatywy Komendy Powiatowej Policji 12 września doszło do rozmów o doraźnych sposobach na ograniczenie zagrożeń. W spotkaniu uczestniczyli starosta Powiatu Świdnickiego Piotr Fedorowicz oraz  przedstawiciele zarządców dróg, Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu i Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy. – Obecnie w rejonie w/w skrzyżowania zastosowane zostaną rozwiązania doraźne  poprawiające bezpieczeństwo  tj. ustawienie znaków ostrzegawczych z napisem „wypadki” na tle fluorescencyjnym, zamontowanie pasów spowalniających oraz montaż lamp U35 nad znakami A -30. Ponadto Wydział Ruchu Drogowego KWP we Wrocławiu wystąpi do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o zamontowanie fotoradaru na wysokości w/w skrzyżowania – informuje Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP w Świdnicy.

/asz/