Nowych funkcjonariuszy policji poznali sołtysi gminy Świdnica. Policjanci obejmą służbę na posterunku w Słotwinie, który będzie się mieścił w świetlicy. W tej chwili trwa remont pomieszczeń, które zajmą funkcjonariusze.
– Pomysł utworzenia posterunku podyktowany był przede wszystkim licznymi zgłoszeniami ze strony mieszkańców i sołtysów wsi o niewystarczającej liczbie patroli policyjnych na terenie gminy. Mam nadzieję, że uruchomienie posterunku w Słotwinie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i pozwoli uzyskać realne statystyki zdarzeń na terenie gminy Świdnica. Z pewnością będziemy egzekwować stosowanie przez mieszkańców zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Świdnica. Na początku będą pouczenia, ale w przypadku braku respektowania zapisów zawartych w regulaminie mogą pojawić się mandaty. Spraw na terenie gminy jest dużo: od śmieci, ścieków po zniszczone mienie. Mam nadzieję, że funkcjonariusze policji na pewno pomogą nam wdrażać różne projekty porządkowe – podkreślała wójt Teresa Mazurek.
Obecnie na ternie gminy funkcjonuje 3 dzielnicowych. Po zmianach szeregi nowego posterunku zasili kierownik asp. sztab. Arkadiusz Borkowski i 3 patrolowców. Zespół patrolowców tworzą: st. post. Marta Jermakow, st. sierż. Grzegorz Matejko, sierż. Paweł Janiszewski.
– Dążymy do tego, by posterunek funkcjonował w godzinach rannych i popołudniowych. Jeśli ktoś będzie potrzebował kontaktu z funkcjonariuszem, to nie będzie musiał brać dnia wolnego w pracy. Nadal funkcjonować będzie także wtorkowy dyżur dzielnicowego w gminie Świdnica, który planujemy utrzymać do końca bieżącego roku – dodaje wójt gminy.
Koszty remontu i dostosowania obiektu pokryła gmina Świdnica. Za wyposażenie w niezbędny sprzęt odpowiedzialna jest Komenda Wojewódzka Policji.
/Źródło Gmina Świdnica/