Strona główna 0_Slider Na kasę miejsca nie ma

Na kasę miejsca nie ma

15

Mija już blisko 5 lat od kapitalnego remontu i modernizacji dworca na stacji Świdnica Miasto. Przybyło od tego czasu połączeń kolejowych, ale jednego podróżni się nie doczekali. Nie ma kasy biletowej. W tej sprawie apeluje Świdnickie Forum Rozwoju, a Swidnica24.pl ma już odpowiedź z Kolei Dolnośląskich.

Zdjęcie Dariusz Nowaczyński

Kilka dni temu ŚFR wystosował wniosek do Kolei Dolnośląskich, apelując o utworzenie stacjonarnego punktu sprzedaży biletów na stacji kolejowej Świdnica miasto. – Świdnica, miasto siódme co do wielkości w województwie, będące dużym generatorem ruchu, od lat nie posiada punktu, w którym podróżni mogliby zakupić bilet uprawniający do przejazdu pociągiem oraz braku możliwości zasięgnięcia wiedzy o ofercie Państwa firmy (najbliższa kasa znajduje się w Wałbrzychu-30 km i Wrocławiu-60 km, a nie wszyscy posiadają dostęp do internetu, np.: seniorzy), co powoduje rezygnację z wyboru kolei, jako środka transportu – czytamy na fanepage’u stowarzyszenia. Wniosek zyskał poparcie internautów.

Konrad Antkowiak, rzecznik spółki Koleje Dolnośląskie odpowiada, że “Bilety na relacje obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, także grupowe, można zakupić bezpośrednio u obsługi  pociągu.” i dodaje: Obecnie zarządca dworca kolejowego w Świdnicy nie dysponuje wolnymi pomieszczeniami, w których Koleje Dolnośląskie mogłyby otworzyć kasę KD. 

Rzeczywiście, choć okienka kasowe są, wolnych pomieszczeń za nimi już nie ma. Od roku ta część dworca została zaadaptowana na nową siedzibę Straży Miejskiej. Na kasy miejsca nie ma. – Aby wyjść swoim pasażerom naprzeciw, Koleje Dolnośląskie planują zamontowanie na dworcu Świdnica-Miasto biletomatu stacjonarnego – zadeklarował rzecznik. O datach montażu urządzenia nie informuje.

/asz/