Strona główna Bez kategorii Przemierzają Europę wzdłuż i wszerz

Przemierzają Europę wzdłuż i wszerz

Młodzież Zespołu Szkół nr 1 ze Świdnicy wyspecjalizowała się w podróżach po Europie. Placówka znalazła się w polskiej czołówce szkół realizujących projekty w ramach programów Sokrates Comenius i LLP Comenius. Za uczniami i nauczycielami ponad setka wyjazdów, a już szykują się kolejne.

Erasmus 3

– W lipcu zakończyliśmy realizację naszego czwartego projektu współpracy szkół „Niech przemówią kamienie; poznajemy nasz europejskie dziedzictwo”, który realizowaliśmy wspólnie ze szkołami z Włoch, Hiszpanii, Francji, Litwy, Islandii i Słowacji. W ramach projektu nauczyciele i uczniowie odwiedzili Litwę, Islandię i Francję, mieliśmy również przyjemność zorganizowania spotkania międzynarodowego a nasi goście poznali nie tylko Świdnicę, ale również Karkonosze i Krainę Wygasłych Wulkanów czyli Góry Kaczawskie. Przez dziewięć lat nieprzerwanej pracy szkoła otrzymała ponad 110 tysięcy euro dofinansowania z funduszy europejskich, zrealizowaliśmy 107 wyjazdów zagranicznych uczniów i nauczycieli – podsumowuje Violetta Wierzbicka-Kłosiewicz, koordynatorka projektów. – Nasze szkolne delegacje zwiedziły Europę od krańca do krańca: od Islandii i Norwegii na północy po Włochy i Turcję, od Portugalii i Hiszpanii na zachodzie po Estonię i Litwę. Cele peregrynacji były tak różne, jak tematyka realizowanych projektów. Nasi uczniowie i nauczyciele przemierzali na nartach Norwegię i podziwiali Kapadocję, stąpali po lodowcu masywu Mont Blanc i wędrowali po Pirenejach, obserwowali ptaki na bagnach Morza Śródziemnego i tropili wilki i niedźwiedzie w Karpatach, stąpali po wulkanie na Islandii i zjeżdżali do starej kopalni srebra w Alpach, zbierali bursztyny na plażach wokół Połągi i kości dinozaurów na Lazurowym Wybrzeżu. Nasza dobra praca była zauważana i w Polsce i w Europie, dwa razy zostaliśmy nagrodzeni za projekty których byliśmy koordynatorem na poziomie międzynarodowym: za projekt „ O ptakach po angielsku” otrzymaliśmy od Agencji Narodowej Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji tytuł „ Przykład Dobrej Praktyki” a projekt „Kto się boi złego wilka. Drapieżniki w naturze i kulturze” otrzymał od Komisji Europejskiej międzynarodowego programu  European Shared Treasure zaszczytny tytuł „Star Project”!

Erasmus 2

Rok szkolny 2015/2016 zaczął się dla szkoły dobrą wiadomością – znów wygrała konkurs aplikacji i przyznano  grant na kolejny projekt, tym razem w ramach nowego programu unijnego Erasmus+. Koordynatorem jest  wieloletni partner świdnickiej szkoły ze Słowacji, a projekt będą realizować także  szkoły z Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Chorwacji, Szwecji, Francji i Litwy. Zapowiada się dziesiąty i jedenasty rok nieprzerwanej pracy w międzynarodowej kompanii. Tym razem realizowany będzie projekt „Wskaż mi drogę do… Wędrujemy w poszukiwaniu europejskiej tożsamości”. W planach są wędrówki przez Alpy szlakiem rzymskich legionów, szlak bursztynowy, droga św. Jakuba, via regia i poznanie (tym razem teoretyczne) szlaków morskich portugalskich żeglarzy-odkrywców.

Poprzedni artykułPiękniejszy świat Beaty: Reniferki latem?