Internet bez tajemnic: Jak zarobić na FB?

    1

    Mark Zuckerberg ma powody do zadowolenia – dokładnie 1,6 mld powodów. Facebook, mimo pojawienia się  konkurenta, nie tylko pozostaje największym serwisem społeczościowym, ale generuje coraz większe zyski. Liczba użytkowników Facebooka, która wciąż rośnie i przekroczyła już 750 milionów, działa na reklamodawców jak magnes.

    W ciągu pierwszego półrocza Facebook odnotował 1,6 mld dolarów dochodu. Dla porównania w 2010 roku dochód za 9 pierwszych miesięcy wyniósł 1,2 mld. Równie optymistycznie wyglądają zyski serwisu – 500 mln w ciągu sześciu miesięcy w porównaniu do 355 mln za trzy kwartały w roku ubiegłym.

    W ciągu ostatniego roku wzrosła również wycena serwisu. Poprzednio oceniano go na około 50 mld dolarów. Aktualna to 80 mld. Ciekawe, na ile wyceni go rynek podczas planowanego na przyszły rok debiutu na giełdzie?

    Czy zwykły użytkownik może zarobić na FB?

    Oczywiście! Jest kilka możliwości, jedną z nich jest reklamowanie swojego biznesu poprzez dołączanie możliwości wyświetlania reklam na kontach innych użytkowników. Facebook oferuje dostęp do 6 milionów potencjalnych polskich klientów i niskie stawki za wyświetlenie reklamy. Jednak jego prawdziwe zalety są inne.

    Podkreślaną przez Facebooka zaletą reklam jest możliwość dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Idea doboru użytkowników nie jest oryginalna. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku zakładania kont na portalach, Facebook bazuje na deklarowanych przez użytkownika danych.

    Fotografujesz śluby i wesela? Nic prostszego !

    Aby osiągnąć największą skuteczność, trzeba odpowiednio skorzystać z możliwości Facebooka. Za przykład może posłużyć firma CM Photographics (http://www.cm-photographics.com), która oferuje ślubne sesje zdjęciowe. Idealnym celem firmy były młode kobiety, które niedługo wychodzą za mąż. Firma wykupiła więc reklamę skierowaną do kobiet w wieku 24-30 lat. Zwykle to samo umożliwiają inne portale, ale na Facebooku mogła wybrać tylko takie, które aktualnie są zaręczone.

    Logika, według której zaręczone kobiety będą niedługo potrzebowały fotografa na ślub, okazała się skuteczna. “Przez 12 miesięcy firma CM Photographics wygenerowała 40000 USD zysku, inwestując 600 USD na reklamy na Facebooku. „60% spośród użytkowników Facebooka, którzy zostali skierowani z reklam do witryny CM Photographics, stało się potencjalnymi klientami i aktywnie wyrazili zainteresowanie większą ilością informacji”, informuje serwis. Warto przy tym zauważyć, że reklama wcale nie była wielkim bannerem z uciekającym iksem i automatycznie włączającym się dźwiękiem ani inną irytującą użytkownika kreacją.

    Jeśli kto dzisiaj twierdzi, że portale społecznościowe to tylko zabawa i lans jest w dużym błędzie i lekceważy to potężne ,wciąż rozwijające się narzędzie. Nie ma znaczenia czy masz biznes w Świdnicy, czy w Nowym Jorku ,dobrze przemyślana reklama może dać szybki rezultat.

    Jeśli macie jakieś pytania czy sugestie odnośnie naszego poradnika piszcie w komentarzach, podejmiemy każde wyzwanie. Kolejny odcinek będzie o google maps, jak zaplanować podróż i  do czego może jeszcze się przydać to narzędzie.

    Ostatnia część videoporadnika:

    Poprzedni artykułTkanie życia: Sebastian Głodo
    Następny artykułMałe przyjemności z Magazynem Swidnica24.pl