Kampania samorządowa pod lupą

    2

    Czy potrafią wskazać zasługi i mocne strony swoich konkurentów? Jak rozmawiają ze sobą, gdy opadł bitewny pył? Czy są zadowoleni ze sposobu prowadzenia agitacji? Do czego byli gotowi się posunąć, by osiągnąć sukces? Instytut Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego  przygotowuje szczegółowy raport z kampanii samorządowej w 2010 roku. To już czwarta edycja, ale pierwsza, w której ocenianych jest tylko 8 miast Dolnego Śląska, gdzie wybierano prezydenta. W tym elitarnym gronie jest również Świdnica.

    – Raport  będzie szczegółowy i przygotowany przez obiektywnych fachowców – mówi doktor Joanna Kozierska. Ma być gotowy w II połowie 2011 roku, a samemu wydawnictwu będzie towarzyszył cykl seminariów, zorganizowanych w badanych miastach.

    W tej chwili przeprowadzane są ankiety. – Staramy się dotrzeć do samych kandydatów, w ostateczności o odpowiedź prosimy szefów sztabów wyborczych. W Świdnicy odpowiadali już 4 panowie, został tylko Zbigniew Szczygieł, kandydat PO.

    – W Świdnicy sytuacja należy do najbardziej przejrzystych w województwie – przyznaje doktor Kozierska. – Było 5 komitetów wyborczych i 5 kandydatów. Co do konkretnych wniosków – na to oczywiście jeszcze potrzeba czasu.

    Po raz pierwszy raport obejmuje także media, które zajmowały się relacjonowaniem kampanii. Uniwersytet zaprosił do udziału również portal Swidnica24.pl. Ankieta składała się z 30 pytań, dotyczących m.in. oceny kandydatów, sposobu prowadzenia kampanii przez poszczególne komitety, a także samego sposobu relacjonowania wyborczych zmagań.

    asz