Suplementy diety z błonnikiem. Jak je stosować?

Suplementy diety z błonnikiem. Jak je stosować?

0
PODZIEL SIĘ

W wielu suplementach diety możemy znaleźć błonnik. Jest on tym składnikiem, który wpływa na działanie układu pokarmowego, a także pomaga w odchudzaniu się. Jak jednak przyjmować błonnik tak, aby zobaczyć oczekiwane rezultaty jak najszybciej?

Błonnik, czyli włókno pokarmowe to określenie na różne substancje, zwykle pochodzenia roślinnego, które nie ulegają trawieniu w przewodzie pokarmowym. Błonnik składa się z różnych substancji, między innymi z celulozy, śluzów, gumy, pektyn, ligniny.

Właściwa ilość błonnika pokarmowego w diecie jest bardzo ważna. Nie powinniśmy jednak przyjmować go zbyt dużo, ponieważ także wtedy może on negatywnie odbić się na zdrowiu.

Błonnik przyczynia się między innymi do:

  • obniżenia ciśnienia tętniczego krwi
  • zmniejszenia ilości trójglicerydów oraz cholesterolu we krwi
  • zmniejszenia poziomu glukozy we krwi oraz zapotrzebowania na insulinę
  • poprawy perystaltyki jelit
  • wyregulowania rytmu wypróżnień
  • zmniejszenia uczucia głodu, ponieważ pęcznieje w żołądku
  • rozwoju korzystnych bakterii jelitowych

Pokarmy bogate w błonnik oraz suplementy diety zalecane są głównie osobom otyłym, z cukrzycą, miażdżycą czy kamicą żółciową. Nie powinny jednak stosować go zbyt dużo osoby ze stanami zapalnymi żołądka, trzustki, jelit, dróg żółciowych, przy wrzodach i niedoborach witamin, składników mineralnych i białka.

Główne źródła błonnika
Błonnik dostępny jest przede wszystkim w pełnoziarnistych produktach zbożowych, owocach, warzywach oraz w nasionach roślin strączkowych. Nie zawierają go z kolei tłuszcze, jaja, mleko, mięso, alkohole.

Błonnik możemy dostarczać też do organizmu wraz z odpowiednimi suplementami diety – wówczas odchudzanie może być jeszcze skuteczniejsze.

Pamiętajmy o tym, że przy zażywaniu błonnika bardzo ważne jest picie dużej ilości wody. Wynika to z faktu, że błonnik wiąże dużo wody i wtedy, gdy nie będziemy pili jej wystarczająco dużo, możemy doprowadzić nawet do problemów z układem pokarmowym – nieżytów, zaparć.

Nie powinniśmy też przekraczać dziennej dawki błonnika zalecanej przez producenta suplementów – w przeciwnym przypadku także możemy doprowadzić do dolegliwości brzusznych oraz do zmniejszenia wchłaniania witamin i minerałów, w tym żelaza, cynku i wapnia. Strona naszego francuskiego partnera: https://www.snbpc.pt/fr/

/artykuł sponsorowany/