Organ ogłaszający: Wójt Gminy Świdnica
Miejscowość: Świdnica
Kod pocztowy: 58-100
Ulica: Bartosza Głowackiego 4
Data publikacji: 25.11.2025
Wójt Gminy Świdnica ogłasza II otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Świdnica
1. Stanowisko pracy:
Stanowisko w Zespole ds. Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Mieniem w Dziale Inwestycji i Infrastruktury Technicznej.
2. Wymagania:
a. niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 2 lata stażu pracy na stanowiskach związanych z gospodarką mieniem i gospodarką przestrzenną (preferowany w administracji publicznej),
- znajomość zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej i gospodarki mieniem, umiejętność stosowania prawa, w szczególności: Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
ustawy o samorządzie gminnym, planowaniu i gospodarowaniu przestrzennym, gospodarce nieruchomościami, - znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym samorządu terytorialnego,
- umiejętność analitycznego myślenia, prognozowania i planowania,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
b. dodatkowe:
- doświadczenie w administracji,
- prawo jazdy kat. B,
- znajomość pakietu biurowego MS Office,
- znajomość systemu informacji przestrzennej,
- komunikatywność,
- systematyczność,
- umiejętność samodzielnej organizacji pracy własnej,
- sumienność i skrupulatność,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość terenu gminy i jej specyfiki.
3. Zakres wykonywanych zadań
- Prowadzenie postępowań zmierzających do uchwalenia i/lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz planu ogólnego gminy Świdnica.
- Prowadzenie ewidencji uchwalonych planów miejscowych.
- Udzielanie informacji oraz sporządzanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
- Sporządzanie wypisów i wyrysów z planów miejscowych, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, planów ogólnych.
- Prowadzenie postępowań ws. ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Prowadzenie spraw z zakresu okresowych analiz zmierzających do oceny stanu zagospodarowania przestrzennego gminy oraz aktualności dokumentów planistycznych.
- Rejestrowanie i analiza wniosków o zmianę przeznaczenia terenów w planie miejscowym.
- Sporządzanie opinii/uzgodnień ws projektów dokumentów planistycznych przekazywanych przez inne JST.
- Prowadzenie postępowań zmierzających do ustalenia wysokości jednorazowej opłaty pobieranej w związku ze wzrostem wartości nieruchomości, która nastąpiła w wyniku uchwalenia bądź zmiany planu miejscowego.
- Przygotowywanie materiałów do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wynikających z zakresu obowiązków.
- Opiniowanie wstępnych projektów podziałów w zakresie zgodności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych na potrzeby GUS z zakresu powierzonych obowiązków.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z organizacji pracy w Dziale.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy lub Kierownika Działu.
4. Warunki pracy na stanowisku:
- Miejsce świadczenia pracy: Urząd Gminy w Świdnicy, ul. Bartosza Głowackiego 4.
- Praca w warunkach biurowych przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie wewnątrz pomieszczenia.
- Kontakt z klientem – stanowisko pracy na Sali Operacyjnej Urzędu.
- Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Wynagrodzenie – na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1960 z poźn. zm.).
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Świdnica w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu
poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia nie przekroczył 6%.
6. Dokumenty aplikacyjne:
- list motywacyjny,
- życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica – Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia)
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
- ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy,
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby naboru danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica – Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia), - Oświadczenia dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie na stanowisko urzędnicze (wzór druku do pobrania na stronie BIP Urzędu Gminy Świdnica – Nabór pracowników (gmina.swidnica.pl) (Ogłoszenia i obwieszczenia),
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze (oświadczenie wg własnego wzoru, może być napisane odręcznie).
7. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej kopercie opatrzonej adnotacją „Dotyczy naboru na stanowisko w Zespole ds. Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Mieniem w Dziale Inwestycji i Infrastruktury Technicznej”
w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy Świdnica przy ul. Głowackiego 4, w terminie do dnia 4 grudnia 2025 r. (czwartek) w godzinach pracy Urzędu, tj. 7.30 –15.30.
! Dokumenty winny być uporządkowane w sposób chronologiczny zgodnie z ogłoszeniem o naborze. Dokumenty winny być opatrzone podpisem kandydata, a kserokopie potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
8. Informacja dodatkowa
Nabór przeprowadzony zostanie w dwóch etapach:
a) analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu,
b) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podawania przyczyny.

