Strona główna 0_Slider Chciała sprzedać opony, straciła 9 tysięcy złotych

Chciała sprzedać opony, straciła 9 tysięcy złotych

0

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa podczas sprzedaży przedmiotów na portalu ogłoszeniowym. Tym razem do świdnickiej komendy zgłosiła się 39-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która zamiast zarobić na sprzedaży opon, straciła ponad 9 tysięcy złotych.

zdjęcie ilustracyjne

Kobieta wystawiła do sprzedaży opony, które nie były jej już potrzebne. Po pewnym czasie odebrała telefon od osoby podającej się za zainteresowaną zakupem. W trakcie rozmowy ustalono szczegóły transakcji, a rzekoma kupująca oświadczyła, że samodzielnie zamówi kuriera, prosząc jedynie o podanie adresu e-mail sprzedającej.

Na wskazany adres e-mail 39-latka otrzymała wiadomość z linkiem, w który weszła. Po jego otwarciu wyświetliła się strona znanej firmy kurierskiej – jak się później okazało, była to fałszywa witryna. Kobieta wypełniła formularz, podając swoje dane, w tym numer karty płatniczej, a następnie została przekierowana na stronę bankowości elektronicznej, gdzie zalogowała się, chcąc sprawdzić, czy płatność została już zrealizowana.

W trakcie wypełniania formularza kobieta otrzymała również telefon od rzekomego kuriera, który instruował ją, w jaki sposób ma poprawnie uzupełnić dane. Dodatkowo na jej telefon przyszedł SMS z banku z informacją, że na jej adres e-mail przesłano formularz informacyjny dotyczący kredytu gotówkowego, którego kobieta nie składała.

Po pewnym czasie 39-latka otrzymała informację z banku o zablokowaniu rachunku. Kobieta udała się do placówki bankowej, gdzie ustalono, że konto zostało zablokowane z uwagi na podejrzane transakcje. Niestety, zanim do tego doszło, oszuści zdążyli przelać z jej rachunku ponad 9 tysięcy złotych. Jednocześnie potwierdzono, że żaden kredyt nie został na jej dane zaciągnięty.

Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność podczas sprzedaży i zakupów w internecie. Nie klikajmy w przesyłane linki, nie podawajmy danych kart płatniczych ani danych logowania do bankowości elektronicznej, a wszelkie transakcje realizujmy wyłącznie za pośrednictwem oficjalnych funkcji portali sprzedażowych.

/Źródło KPP w Świdnicy/

Poprzedni artykułKucyki na Rynku, kolędy na akordeon i gitarę. Świdnicki jarmark na finiszu [FOTO]
Następny artykułWizytę w świdnickim PSZOK-u będzie można umówić przez internet?