Prezydent Świdnicy, Wojciech Murdzek podczas piątkowej sesji, 29 czerwca otrzymał absolutorium za 2011 r.
Realizację budżetu pozytywnie oceniły Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Świdnicy, a także Regionalna Izba Obrachunkowa. To stało się podstawą do udzielenia absolutorium prezydentowi przez większość radnych.
Finanse miasta za 2011 r. przedstawiają się następująco.
Dochody planowane na 161,50 mln zł zrealizowano w kwocie 152,60 mln zł (94,49 proc. planu). Wydatki planowano na 176,34 mln zł, a w rezultacie były mniejsze, bo na koniec roku wyniosły 167,24 mln zł (94,84 proc. planu).
– W 2011 rok wchodziliśmy z obawami o zjawiska kryzysowe, a budżet był rekordowo wysoki, ale finalnie udało nam się założenia zrealizować niemal modelowo, dzięki dużej dyscyplinie. Ponad 211 proc. w porównaniu do planu wynosi nasz udział w podatku CIT, czyli tym, który płacą przedsiębiorcy. To pokazuje, że kondycja jest naprawdę dobra. W dodatku mieliśmy do czynienia z rekordowymi wydatkami inwestycyjnymi. Jeszcze nigdy w historii miasta nie przeznaczaliśmy ponad 40 mln zł na ponad 50 zadań tych dużych, jak i tych mniejszych – mówi Wojciech Murdzek, prezydent Świdnicy.