Strona główna Artykuł sponsorowany Dlaczego warto robić zakupy w galeriach handlowych?

Dlaczego warto robić zakupy w galeriach handlowych?

0
Robienie zakupów w galeriach handlowych jest bardzo popularne. Wychodząc temu zagadnieniu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy, jak wygląda popularność galerii handlowych w Polsce oraz podejmujemy się próby znalezienia odpowiedzi na tytułowe pytanie – dlaczego warto robić zakupy w galeriach handlowych?
Źródło zdjęcia: Ivanko80 / Shutterstock.com

Popularność galerii handlowych
Polacy pokochali zakupy w galeriach handlowych. Pierwsza galeria handlowa powstała w 1993 roku. Była to galeria handlowa przy alei Witosa w Warszawie. Od tamtego momentu dzieli nas prawie 30 lat i trzeba przyznać, że współcześnie galerie handlowe stały się stały elementem miejskiej infrastruktury. Podobno w Polsce jest prawie 500 tysięcy metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni handlowej z czego niemal połowę z tej wartości stanowią centra handlowe. W samej stolicy jest 45 centrów handlowych i dodatkowo 41 obiektów, które łączą funkcje handlowe z biurowymi lub hotelowymi. Poznań może się pochwalić 20 galeriami handlowymi, a Gdańsk 13 obiektami tego typu.

Warto odnotować, że galerie handlowe już od dłuższego czasu są spotykane także w mniejszych miejscowościach. Na przykład Świdnica licząca 50 tysięcy mieszkańców, dysponuje kilkoma galeriami – zlokalizowana jest tam Galeria Świdnicka, Galeria Stokrotka oraz Multi Park w Świdnicy.

Co ciekawe, z pozoru mogłoby się wydawać, że w galeriach w mniejszych miejscowościach brakuje sklepów znanych marek. Tymczasem wspomniana powyżej Galeria Świdnicka oferuje swoim gościom takie marki jak Apart, Diverse, Empik czy Sinsay. Tym samym potwierdza to tren, że rozpoznawalne sieciowe marki dosyć przychylnym okiem patrzą na lokalizowanie swoich sklepów również w tych galeriach, które są w mniejszych miejscowościach.

Jakie są korzyści wynikające z robienia zakupów w galeriach handlowych?
Z czego wynika duża popularność galerii handlowych? Najprościej rzecz ujmując z przyzwyczajeń konsumentów, które wskazują na to, że po prostu lubimy robić zakupy w galeriach.

Po pierwsze, galerie są skupiskiem sieciowych sklepów odzieżowych dzięki czemu można szybko porównać asortyment w wielu konkurencyjnych sklepach. Odwiedzenie takiej samej ilości sklepów bez odwiedzenia galerii handlowej trwałoby nieporównywalnie dłużej.

Po drugie, oferta handlowa jest uzupełniona o szeroką ofertę gastronomiczną, usługową oraz rozrywkową. Już od dłuższego czasu standardem jest, że w galeriach zlokalizowane są np. kina lub siłownie.

Po trzecie, galerie handlowe oferują kompleksowo wszystko to czego oczekuje współczesny konsument podczas zakupów – w tym między innymi parking, bezpłatne toalety, udogodnienia dla niepełnosprawnych, czasami także szatnie na kurtki, wygodne miejsce na odpoczynek podczas zakupów oraz szereg innych elementów.

Źródło zdjęcia: Syda Productions / Shutterstock.com

Podsumowując, galerie handlowe są zjawiskiem na tyle popularnym, że już stały się stałym elementem miejskiej infrastruktury. Współcześni konsumenci są bardzo przyzwyczajeni do zakupów w galeriach, w efekcie nic nie wskazuje na to, żeby popularność galerii handlowych miała w przyszłości słabnąć.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułŚwidnickie parkomaty do wymiany. Zakup i montaż nowych może pochłonąć 1,4 mln złotych
Następny artykułCzy olej CBD działa na bezsenność?