Szesnaście załóg (dwanaście widniejących na liście zgłoszeń Grand Prix w Rajdach Okręgowych i cztery w ramach SKJS) stanęło na starcie pierwszych, historycznych zawodów w ramach Rajdowego Grand Prix Świdnicy. Impreza to przedsmak tego, co czeka nas w weekend, a mianowicie chodzi o jubileuszową – 50. edycję Rajdu Świdnickiego-Krause, pierwszej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
– Automobilklub Sudecki od dłuższego czasu aktywnie poszukiwał możliwości realizacji takiego pomysłu. Świdnica jest doskonale znana z organizacji rajdów samochodowych w randze mistrzostw Polski, ale chcieliśmy również przygotować cykliczne zawody, które przyciągnęłyby na start także młodych adeptów sportu samochodowego i spowodowałyby rozwój aktywności młodych kierowców. Wiąże się to z niezwykle ważnym aspektem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Z racji braku obiektów doskonalenia techniki jazdy w regionie postanowiliśmy wykorzystać do tego celu doskonale znaną trasę od Świdnicy przez Modliszów do Złotego Lasu. Fragment ten był wykorzystywany jako odcinek specjalny i jest bardzo ceniony przez kierowców rajdowych. Cykl Grand Prix Świdnicy składający się z edycji wiosna, lato, jesień i zima daje możliwość spotkań amatorów z mistrzami kierownicy, utytułowanymi zawodnikami, którzy są autorytetami w kwestii prowadzenia samochodu, a także doskonałymi i skutecznymi popularyzatorami idei bezpieczeństwa ruchu drogowego – wyznaje Karol Ferenc, rzecznik prasowy Rajdu Świdnickiego Krause.
Pierwsze zawody zostały rozegrane dziś poprzedzając rywalizację w 50. Rajdzie Świdnickim-Krause. Trasa Samochodowego Grand Prix Świdnicy pokrywał się z trasą odcinków tegorocznego klasyka, a udział w zawodach był doskonałą okazją do treningu przed pierwszą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2022. Do udziału w Samochodowym Grand Prix Świdnicy zgłosili się czołowi zawodnicy rywalizujący w mistrzostwach Polski. Na starcie zobaczyliśmy Macieja Lubiaka z Grzegorzem Dachowskim w Skodzie Fabii Rally2. Do edycji „wiosna” zgłosił się także Zbigniew Gabryś z Danielem Dymurskim (Skoda Fabia Rally2). Na starcie w Świdnicy zobaczyliśmy także mistrzów cyklu Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z 2021 roku – Marka Sudera z Markiem Kowalikiem, którzy wystartowali Fordem Sierrą Cosworth 4×4. Jacek Sobczak z Łukaszem Włochem rywalizowali na trasie Grand Prix za kierownicą Porsche 911 GT3.
Uczestnicy do pokonania mieli sześciokrotnie trasę ze Świdnicy do Złotego Lasu (przez Modliszów). Rywalizacja rozpoczęła się o 10.00. Pierwsze trzy odcinki prowadziły w górę ze Świdnicy do Złotego Lasu. Oesy nr 4, 5 i 6 to walka z czasem z górki w drugą stronę. Finalnie najlepsi okazali się Jacek Sobczak z Łukaszem Włochem podróżujący po trasie Porsche 911 GT3. Zwycięzcy prowadzenie objęli już po pierwszym odcinku specjalnym i nie oddali go do samego końca rywalizacji.
Więcej: http://sgps.ak-sudecki.pl/
/MDvR, FOTO: Dariusz Nowaczyński/