Strona główna 112 Wciąż dają się oszukiwać podczas internetowych transakcji

Wciąż dają się oszukiwać podczas internetowych transakcji

0

Mimo stałych apeli i informacji, jak działają oszuści, kolejna osoba złożyła w świdnickiej komendzie policji zawiadomienie o wyczyszczonym koncie.

Niestety, kolejna osoba straciła swoje pieniądze, korzystając z linka przekierowującego na stronę, gdzie teoretycznie miała pobrać kwotę, należną za sprzedany towar, który wystawiła na portalu ogłoszeniowym. A w praktyce 27-latkę link przekierował na stronę złodzieja. Oszust pobrał z konta kobiety 350 złotych.

Jak dochodzi do takich kradzieży? – Sprzedający wystawia towar na portalu ogłoszeniowym. Szybko znajduje się kupiec. Odzywa się najczęściej za pośrednictwem popularnego komunikatora. Twierdzi, że kupił przedmiot i za niego zapłacił, a sprzedający może odebrać wpłatę po wejściu w przesłany link.

Oszust wysyła fałszywy link, a sprzedający klika i trafia na stronę z formularzem do uzupełnienia, gdzie trzeba wpisać dane osobowe, dane karty płatniczej w tym 3-cyfrowy kod z karty, który otwiera drogę oszustom. Po wypełnieniu formularza przychodzi sms z banku, z kodem do autoryzacji. Oszukana osoba nie czyta uważnie treści wiadomości z banku i wpisuje kod w odpowiednie miejsce formularza. Oszust okrada sprzedającego, płacąc jego kartą za pomocą aplikacji płatniczej lub wypłaca gotówkę w bankomacie.

Inna, powszechna i dość prosta metoda oszustów, to nakłonienie kupującego do wygenerowania kodu BLIK, by potwierdzić zakup towaru na portalu ogłoszeniowym. Bywa, że osoba pokrzywdzona nie czyta treści wiadomości z autoryzacją, potwierdzając wypłatę dużej kwoty z swojego konta lub opłacony z góry towar nigdy nie trafia do kupującego.

/Źródło KPP w Świdnicy/

Poprzedni artykułProwadzą badania nad nowotworami. W świdnickim szpitalu powstaje Onkologiczny Bank Próbek Biologicznych
Następny artykułCzyja zguba?