Tenis stołowy dziewcząt i chłopców klas 7-8 szkół podstawowych to ostatni w tym roku turniej sportowy w ramach rywalizacji „Współzawodnictwa szkolnego 2021-2022”. Do zawodów, które odbyły się 15 grudnia w hali Zawiszów przy SP 1 w Świdnicy zgłosiło się 5 reprezentacji dziewcząt i 6 drużyn chłopców.
– W obu kategoriach szkoły rywalizowały najpierw w dwóch grupach eliminacyjnych, z których następnie po dwie najlepsze drużyny dalej walczyły w finałach systemem każdy z każdym. Szkoły do drużynowych rozgrywek tenisa stołowego mogły wystawić zespół składający się z dwóch zawodników i jednego rezerwowego, osobno w kategorii dziewcząt i chłopców. Spotkania pomiędzy szkołami rozgrywano do trzech wygranych meczów. Najpierw grano po dwie gry singlowe i debel, a gdy to nie dawało zwycięstwa rozgrywano kolejne single. Rywalizacja, tak u dziewcząt, jak i u chłopców była na wyrównanym poziomie i do końca turnieju zespoły walczyły o zwycięstwo. Po eliminacjach u dziewcząt najlepiej w grupie poradziły sobie zawodniczki SP 2 i SP 8 i to między nimi w ostatnim meczu finałowym rozegrała się walka o pierwsze miejsce w igrzyskach. W kategorii chłopców w eliminacjach i finałach dobrze grali reprezentanci gospodarzy – SP 1, którzy ostatecznie zwyciężyli w całym turnieju. O drugie miejsce przyszło rywalizować drużynom SP 8 i SP 2. Tutaj lepiej spisali się chłopcy z „ósemki”. Oprócz walki o punkty do współzawodnictwa szkół świdnickich rywalizowano też o awans na dalszy szczebel rozgrywek, do których awans zapewniły sobie po dwie najlepsze drużyny dziewcząt i chłopców. Na zakończenie imprezy organizator, Świdnicki Ośrodek Sportu i Rekreacji, przygotował pamiątkowe dyplomy oraz medale – komentuje Waldemar Kurek ze Świdnickiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Końcowa klasyfikacja (z punktacją do współzawodnictwa):
Dziewczęta:
1. SP 2 – 10 pkt.
2. SP 8 – 8 pkt.
3. SP 1 – 7 pkt.
4. SP 315 – 6 pkt
5. SP 105 – 5 pkt
Chłopcy:
1. SP 1 – 10 pkt.
2. SP 8 – 8 pkt.
3. SP 2 – 7 pkt.
4. NSP Bliżej Dziecka – 6 pkt.
5. SP 105 – 5 pkt.
6. SP 315 – 4 pkt.
/OSiR/