Trwający remont linii kolejowej nr 285 łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem przyniósł niespodziewane problemy dla mieszkańców przemieszczających się między świdnickim osiedlem Zarzecze a ulicą Towarową. Podczas prac zamknięte zostało pieszo-rowerowe przejście przez tory znajdujące się przy kolejowym wiadukcie nad ulicą Kopernika.
Na utrudnienia w poruszaniu się ścieżką pieszo-rowerową, poprowadzoną od ulicy Towarowej w kierunku ulicy Kopernika i skrzyżowania z ulicami Okrężną i Przemysłową, świdniczanie zaczęli się skarżyć w ubiegłym tygodniu. Problem związany jest z przejściem przez tory, które zostało zagrodzone – istniejące barierki zostały zaspawane, a całość zataśmowano. Z trasy tej korzystali nie tylko miłośnicy jednośladów, ale też pracownicy firm mieszczących się przy ulicy Towarowej oraz położonych nieco dalej zakładów przy ulicy Westerplatte i Strzelińskiej.
– Do pracy mam 500 metrów przez wiadukt, a teraz muszę chodzić przez Westerplatte, co wydłuża moją trasę do 3 km. Pod wiaduktem nie ma chodnika i jest bardzo niebezpiecznie tamtędy przechodzić – sygnalizował jeden z mieszkańców. Faktycznie, przedostanie się pod wiaduktem przez ruchliwą i wąską w tym miejscu ulicę Kopernika może być dla pieszych niebezpieczne. Wiele osób decyduje się więc omijać zataśmowane przejście i przechodzić przez tory „na dziko”, co z racji trwających na tym odcinku prac również może nie być najbezpieczniejszym rozwiązaniem.
W tej sytuacji nie jest jasne, dlaczego nie zostało utworzone alternatywne przejście dla pieszych i rowerzystów. Z uwagi na zaspawanie barier znajdujących się przy zamkniętym przejściu, padło też pytanie o przyszłość samego przejścia przez tory. Nawet w przypadku zdemontowania barierek blokujących obecnie trasę, z uwagi na podniesienie poziomu torowiska ścieżka pieszo-rowerowa wymagać będzie przebudowy – umożliwiając przedostanie się nad torami. Informacje na temat planów takiej przebudowy nie znalazły się w dostępnej dokumentacji przetargowej dotyczącej rewitalizowanej linii kolejowej.
Z pytaniami w tej sprawie zwróciliśmy się do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Czekamy na odpowiedzi.
/mn/
fot. Dariusz Nowaczyński


![Pamiątka sprzed blisko 200 lat uratowana [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Dobromierz-klamka-i-kolatki-mix-238x178.jpg)
![Zegar z wieży świdnickiej katedry ma znów odmierzać czas. Na swoje miejsce wróciły pokryte 24-karatowym złotem wskazówki [FOTO/VIDEO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/katedra-remont-wiezy-i-zegara-wiezowego-2025.11.30-25-238x178.jpg)


![Samochody, piesi, motocyklista zignorowali zamknięty przejazd. „Nawet awaria do tego nie upoważnia” [VIDEO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/page1-100x75.jpg)



![Muzyczna uczta w Barokowym Zakątku. Wygraj zaproszenia na koncerty! [KONKURS]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Petra-Matejova-podczas-Dni-Muzyki-Kameralnej-2025.11.16-2-100x75.jpg)
![Koncert Ponad Chmurami z kwartetem smyczkowym już jutro w Świdnicy [ROZWIĄZANIE KONKURSU]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Ponad-Chmurami-z-kwartetem-3-100x75.jpg)