Godną pochwały postawą wykazali się pracownicy jednej z placówek bankowych na terenie powiatu świdnickiego. Dzięki szybkiej interwencji obsługi banku 75-letnia kobieta nie straciła swoich oszczędności życia. Łatwowierność seniorki chcieli wykorzystać oszuści, działający metodą „na funkcjonariusza CBŚP”. O całej sytuacji szybko zostali poinformowani prawdziwi policjanci, którzy zajęli się tą sprawą.
To już kolejny przypadek próby wyłudzenia pieniędzy od seniora przez oszustów. – Na telefon stacjonarny 75-latki zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza CBŚP. Oszust poinformował pokrzywdzoną, że aby zabezpieczyć jej pieniądze na koncie przed kradzieżą przez zorganizowaną grupę przestępczą, musi ona udać się do banku i wszystkie swoje oszczędności przelać na nowo utworzone konto oraz przekazać wszystkie kody rozmówcy – opowiada Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.
Kobieta zgodnie z poleceniem, udała się do placówki bankowej i tam poprosiła o zlikwidowanie swojego konta oraz konta oszczędnościowego, a także lokaty i przelanie wszystkich środków – ponad 70 tys. złotych – na nowo utworzone konto. – Z uwagi na szybką interwencję obsługi banku do przekazania pieniędzy oszustowi nie doszło, a sprawie dowiedzieli się prawdziwi policjanci, z Komisariatu w Strzegomiu, którzy podjęli w tej sprawie dalsze działania – dodaje Ząbek.
Podkreśla przy tym, że postawa pracowników banku zasługuje na słowa uznania i jest doskonałym przykładem na to, że współpraca pracowników banku z policjantami jest nieodzownym elementem w zwalczaniu tego typu przestępczości. Cel jest jeden – uczulić tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, aby rozpoznali niebezpieczne sytuacje i w porę reagowali przerywając proces przekazywania pieniędzy oszustom oraz powiadamiali policję.
/KPP Świdnica, opr. mn/