Już między 24 a 25 czerwca, na rynku w Świdnicy, w specjalnie przystosowanym busie „Ciśnienie na życie” będzie można bezpłatnie zmierzyć ciśnienie krwi oraz zbadać wiek serca. Na wszystkich chętnych w godzinach 10:00 – 18:00 będzie czekała fachowa ekipa pielęgniarek, która wykona pomiary i udzieli porad z zakresu chorób układu krążenia. Świdnica to pierwsze z 44 miast na trasie przejazdu Busa.
Po serii akcji bezpłatnych pomiarów ciśnienia i wieku serca, organizowanych w centrach handlowych na terenie całego kraju, organizatorzy kampanii „Ciśnienie na życie” po raz kolejny wysyłają w Polskę swoje mobilne centrum badań. Warto wypatrywać oznakowanego logotypem akcji pojazdu na drogach – na wszystkich chętnych będzie czekać wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, która nie tylko zmierzy bezpłatnie ciśnienie krwi, ale dodatkowo przy pomocy innowacyjnej aplikacji, przeprowadzi badanie wieku serca.
Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety, rzucenie palenia i zwiększenie aktywności fizycznej.
Pomiary ciśnienia zostaną przeprowadzone w 44 wybranych miastach, a szczegółowe informacje dotyczące terminów i lokalizacji będzie można odnaleźć na oficjalnej stronie internetowej kampanii – www.cisnienienazycie.pl.
Prawidłowa wartość ciśnienia tętniczego powinna mieścić się w przedziale pomiędzy 120/80 – 139/89 milimetrów słupa rtęci (mm Hg). Wszelkie odchylenia od tych wskaźników wymagają konsultacji z lekarzem. Mieszkańcy Świdnicy, między 24 a 25 czerwca będą mogli sprawdzić, czy problem nadciśnienia tętniczego dotyczy także ich.
Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl
Sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ciśnienie na życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.
/Informacja organizatorów kampanii/