Strona główna 0_Slider Budują nowy peron na stacji Świdnica Przedmieście. To część wielomilionowej inwestycji

Budują nowy peron na stacji Świdnica Przedmieście. To część wielomilionowej inwestycji [FOTO]

0

Trwa realizacja wartej blisko 16 mln złotych inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach której zajęto się modernizacją odcinka linii kolejowej Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice. Niedawno rozpoczęto budowę drugiego peronu na stacji Świdnica Przedmieście.

W grudniu 2024 roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o podpisaniu umowy z firmą Infrakol, której powierzono realizację inwestycji obejmującej montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym między stacją Świdnica Przedmieście a posterunkiem Świdnica Kraszowice. Wskazywano wówczas, że dzięki realizacji tych prac możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów na jednotorowym odcinku, który był niewykorzystywany od około 10 lat.

Ponad dwukilometrowy odcinek wyposażymy w nowoczesne urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, m.in. semafory, wskaźniki i blokady liniowe. Pozwoli to na sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, a w efekcie umożliwi lepsze trasowanie składów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy pociągów towarowych, przewożących m.in. kruszywo z dolnośląskich kopalń. Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie pojadą objętym pracami odcinkiem z prędkością do 70 km/h, a towarowe – do 40 km/h. Bezpieczeństwo w mieście zwiększą nowe urządzenia na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych na ul. Kraszowickiej – wyliczał Radosław Śledziński z zespołu prasowego spółki PKP PLK

Zapowiedziano również, że w ramach inwestycji na stacji Świdnica Przedmieście powstanie dodatkowy, drugi peron. W programie funkcjonalno-użytkowym dla realizowanego obecnie kolejowego zadania wskazano, że ma to być peron dwukrawędziowy o wysokości 0,55 m oraz o długości 100 metrów z zapewnioną rezerwą terenową do przyszłościowej rozbudowy do 150 metrów, z dojściem od strony istniejącego peronu nr 1.

Chcemy zapewnić na nim oczekiwane warunki, dlatego wysokość peronu pozwoli na wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotujemy ścieżki naprowadzające, które ułatwią podróże osobom niewidomym. Przewidujemy montaż wiat oraz czytelnego oznakowania. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie, a peron dostosujemy do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się – zapowiadał Śledziński.

/mn/

Poprzedni artykuł„Latawiec” chce obniżyć swoje rachunki za prąd. W planach inwestycja za blisko milion złotych