Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Świdnicy to miejsce, które od dekad tworzy z mieszkańcami lokalną historię – nie tylko finansową. Obchodzący niedawno 70-lecie swojej obecności w mieście bank nieprzerwanie buduje swoją pozycję w oparciu o silne relacje z klientami, lokalne zaangażowanie społeczne i wyjątkowy zespół pracowników.

Położony w samym sercu świdnickiego rynku, w strefie zabytkowej, oddział nie tylko obsługuje mieszkańców, ale i gości – w tym turystów i obcokrajowców, którzy coraz częściej wybierają Świdnicę jako miejsce do życia i pracy. Dla wielu z nich to właśnie PKO Bank Polski staje się bankiem pierwszego wyboru.
– Oddział 1 w Świdnicy PKO Banku Polskiego to wyjątkowe miejsce z bogatą, 70-letnią historią. Przez dekady w tych progach o swoje finanse dbają całe pokolenia świdniczan i mieszkańców okolicznych miejscowości – jesteśmy z tego bardzo dumni. Otwieramy się w nowej odsłonie, bo chcemy być jeszcze bardziej dostępni i nowocześni – zarówno dla naszych stałych, jak i nowych klientów – zaznacza Małgorzata Czerwińska, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej w PKO Banku Polskim.
Oddział wyróżnia się także silną obsługą firm. Zespół aktywnie promuje programy unijne i ekologiczne rozwiązania w biznesie, a także prowadzi spotkania edukacyjne dla przedsiębiorców, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni.
W placówce pracuje też zespół obsługujący osoby, które planują zakup domu lub mieszkania – doświadczeni doradcy pomagają każdemu klientowi w przejściu przez cały proces ubiegania się o kredyt.
Na szczególną uwagę zasługuje również zaangażowanie w bezpieczeństwo klientów. Zespół klienta podstawowego, który liczy 7 osób, z sukcesami udaremnia próby wyłudzeń i aktywnie edukuje klientów w zakresie cyberzagrożeń.
– Naszą siłą jest doświadczony i ceniony przez klientów zespół. Profesjonalizm, otwartość i indywidualne podejście sprawiają, że wielu klientów przychodzi tu z polecenia – a to najlepszy dowód zaufania. Dodatkowo obsługujemy małe i średnie przedsiębiorstwa, a ci klienci cenią nas za to, że nie tylko oferujemy produkty, ale przede wszystkim dzielimy się wiedzą – podkreśla Jadwiga Rybiańska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Świdnicy.
Pracownicy banku angażują się w pomoc powodzianom, wspierają szkoły, lokalne OSP i potrzebujących. Wspierali także Ukrainę – nie tylko finansowo, ale i organizacyjnie – dostarczając leki, opatrunki czy nawet drony. Działają też na rzecz dzieci, uczestnicząc w ogólnopolskich akcjach charytatywnych i prowadząc edukację w szkołach.
Komfort i funkcjonalność
Zmodernizowany oddział to nie tylko zmiana estetyki – to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nowoczesna sala obsługi została wyposażona w cztery stanowiska doradcze pokoje spotkań, zapewniające dyskrecję i wygodę. Klienci mogą również korzystać z samoobsługowego stanowiska internetowego, które umożliwia m.in. sprawdzenie salda, zlecenie przelewu czy złożenie wniosku o kartę kredytową lub pożyczkę gotówkową. W razie potrzeby pracownicy banku chętnie udzielają pomocy w obsłudze urządzeń.
Dla osób preferujących bankowość samoobsługową przygotowano dwa nowoczesne bankomaty z funkcją wpłatomatów oraz wrzutnię. Dodatkowo placówka została przystosowana do potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz rodziców z małymi dziećmi.
Co zyskali klienci po modernizacji oddziału?
- Bardziej komfortowe warunki obsługi i elegancką przestrzeń
- Kameralne pokoje spotkań zapewniające dyskrecję
- Samoobsługowe stanowisko internetowe, przy którym mogą wykonać proste czynności jak zlecenie przelewu czy sprawdzenie salda
- Kącik dla dzieci
- Dwa bankomaty z funkcją wpłatomatów
Oddział obsługuje każdy rodzaj klientów, w tym klienta indywidualnego, małe i średnie firmy, osoby zainteresowane kredytem hipotecznym oraz klientów bankowości prywatnej.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Pracownicy banku zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Samodzielne bankowanie coraz bardziej popularne
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce.
/Artykuł sponsorowany/