Producent wagonów kolejowych Greebrier Poland potwierdził zamiar zlikwidowania zakładu w Oławie. Cała produkcja ma zostać skonsolidowana w głównej siedzibie spółki – w Świdnicy.
O planach likwidacji zakładu w Oławie jako pierwszy poinformował portal tuolawa.pl, przywołując wypowiedź anonimowego związkowca, który skarżył się na brak odpowiedzi ze strony zarządu i niepewność załogi. 21 sierpnia zamiary potwierdziła dyrektor personalna Greenbrier Poland Aleksandra Bujak.
– Zarząd Greenbrier Poland sp. z o.o z siedzibą w Świdnicy z żalem zawiadamia o konieczności zamknięcia działalności oddziału w Oławie. Powodem tej decyzji jest pogorszenie sytuacji rynkowej w Europie, spadająca liczba zamówień na nowe wagony kolejowe oraz niedawna utrata płynności finansowej kluczowego kontrahenta. Działalność produkcyjna Greenbrier Poland zostanie skonsolidowana w Świdnicy. W związku z tym wszyscy pracownicy bezpośredniej produkcji w oddziale w Oławie oraz część pracowników innych działów otrzymają oferty podjęcia pracy w Świdnicy wraz możliwością skorzystania z darmowych dojazdów do nowego miejsca pracy – podała w odpowiedzi na pytania tuolawa.pl.
Zakład w Oławie 18 sierpnia rozpoczął proces zwolnień grupowych. Pracę straci w sumie 161 osób.
– Greenbrier Poland jest kluczową częścią w Europie The Greenbrier Companies Inc, globalnego lidera w produkcji i naprawie wagonów kolejowych. Spółka polska pozostaje czołowym dostawcą wagonów dla odbiorców europejskich, a konsolidacja produkcji w Świdnicy zapewni podstawę do stabilnego wzrostu polskich operacji i lepsze dopasowanie do zmieniającego się rynku – przekonuje Aleksandra Bujak.
Amerykański potentat świdnicką fabrykę wagonów kupił w 1999 roku. Do polskiej grupy Greenbrier oławski zakład dołączył w czerwcu 2011 po zakupie przez Amerykanów Zakładu Naprawy Taboru Kolejowego.
/opr. asz/