Niska sprzedaż w punktach sprzedaży bardzo często wynika z nieodpowiedniego rozmieszczenia produktów w przestrzeni sklepowej. Źle wyeksponowane towary na półkach cieszą się słabym zainteresowaniem klientów, co bezpośrednio odzwierciedla się w wynikach sprzedażowych. Chcąc to zmienić, należy nawiązać współpracę z firmą oferującą usługi merchandisingowe. Na czym dokładnie polega merchandising?

Zakres usług merchandisingowych
Niska sprzedaż to prawdziwa zmora wielu punktów sprzedaży. Samodzielne poradzenie sobie z niskim zainteresowaniem klientów produktami bywa czasami bardzo trudne. Wynika to z braku specjalistycznej wiedzy w tej dziedzinie. Na szczęście istnieją firmy oferujące usługi merchandisingowe, czyli fachową pomoc w tym zakresie. Merchandising to dziedzina obejmująca działania prowadzące do zwiększania atrakcyjności towarów w punktach sprzedaży. Firmy specjalizujące się w merchandisingu, takie jak MS Services, skupiają się m.in. na uzupełnianiu towarów, dbałości o jego odpowiednią ekspozycję, implementacji materiałów promocyjnych oraz kontroli zgodności z wytycznymi producenta.

Współpraca rozpoczyna się od analizy potrzeb klienta, a następnie przeprowadzany jest audyt w punktach sprzedaży. Realizacja usługi obejmuje także wdrażanie najlepszych praktyk ekspozycyjnych oraz bieżące monitorowanie wyników sprzedażowych. Stała kontrola nad sprzedażą pozwala zareagować w razie nagłych zmian, które wystąpić mogą na dynamicznie zmieniającym się rynku. Co więcej, merchandiserzy przykładają również szczególną uwagę do optymalizacji przestrzeni sklepowej, eliminując tym samym problem pustych półek czy źle rozmieszczonych towarów.
Co to jest wynajem handlowców?
Inną formą pomocy punktom sprzedaży jest wynajem handlowców. Usługa polega na dostarczeniu doświadczonych specjalistów ds. sprzedaży przez zewnętrzną firmę na określony czas oraz zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków. W ten sposób sklep może otrzymać wsparcie profesjonalnych przedstawicieli handlowych bez konieczności ponoszenia kosztów rekrutacji i zatrudniania na etat. Realizacja usługi polega na dokładnej analizie potrzeb, czyli określeniu celów sprzedażowych oraz zakresu współpracy. Następnie dobierani są odpowiedni specjaliści poprzez selekcję doświadczonych przedstawicieli. Działania operacyjne obejmują realizację strategii sprzedażowej oraz obsługę klientów. W trakcie współpracy nieustannie monitorowane są wyniki sprzedażowe, aby możliwe było dostosowywanie działań do ewentualnych zmian, które mogą pojawić się na dynamicznym rynku.
/Artykuł sponsorowany/