Strona główna 0_Slider Miejska komunikacja na północy śródmieścia do poprawki? Padł wniosek o przeniesienie przystanków

Miejska komunikacja na północy śródmieścia do poprawki? Padł wniosek o przeniesienie przystanków

0

Pół roku temu doszło do istotnych zmian w funkcjonowaniu świdnickiej komunikacji miejskiej. Jedną z nowości było wytyczenie tras autobusowych przez ulice Gdyńską oraz Parkową, zapewniając skomunikowanie z resztą miasta istniejących zabudowań mieszkalnych oraz powiększającego się osiedla. Do istniejącego rozwiązania zgłoszone zostały uwagi.

Przypomnijmy, 1 lipca 2024 roku w ramach komunikacyjnej „rewolucji” zniknęły linii autobusowe numer 50 oraz 52, zaczęły działać nowe linie, powstały nowe pętle autobusowe i przystanki. W ramach komunikacyjnej „rewolucji” przewidziano skomunikowanie nowych osiedli mieszkaniowych powstających na terenie Świdnicy oraz obszarów, które wcześniej pozbawione były dostępu do miejskiej komunikacji, w tym rozbudowującego się osiedla przy ulicy Parkowej.

Właśnie odnośnie obsługi komunikacyjnej północnej części świdnickiego śródmieścia zgłoszone zostały uwagi. Z propozycją przeniesienia przystanków autobusowych linii nr 2 oraz 9 z ulicy Gdyńskiej na ulicę Parkową wystąpiła pod koniec ubiegłego roku radna Zofia Skowrońska-Wiśniewska. – Autobusy przejeżdżające obecnie po kostce, pod oknami mieszkańców, zakłócają spokój mieszkańcom. Ponadto na ulicy Gdyńskiej przy istniejących przystankach nie można postawić wiat i ławek, gdyż obok znajduje się ogrodzenie spółdzielni „Własny kąt”, które jest zabytkiem. Często autobusy nie mogą wyminąć się na tak wąskiej drodze. Jeżeli autobusy dedykowane są dla osiedla Parkowa, proszę o rozważenie możliwości przeniesienia tam przystanków, przygotowanie wiat i ławek dla oczekujących pasażerów – stwierdziła świdnicka radna w interpelacji skierowanej do władz miasta.

Do zapytania odniosła się prezydent Świdnicy. – Sprawa jest znana Wydziałowi Transportu i odpowiedzi nawiązujące do wskazanego problemu były kilkukrotnie przekazywane mieszkańcom wspólnoty „Własny kąt”. Usytuowanie przystanków zostało zatwierdzone przez Wydział Dróg i Infrastruktury oraz zostało pozytywnie zaopiniowane przez Komisje Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zasadność posiadania przez organizatora publicznego transportu zbiorowego przystanków w tej okolicy jest wymuszona przepisami dotyczącymi wykluczenia komunikacyjnego obszarów wysoce zaludnionych. W chwili obecnej z przystanków przy ul. Gdyńskiej korzystają pasażerowie 2 regularnych linii autobusowych komunikacji miejskiej. Są to linie nr 2 i 9, dzięki którym mieszkańcy tego terenu zyskali swobodny dostęp do prawie każdego miejsca na terenie miasta, którego wcześniej nie posiadali – wyjaśnia Beata Moskal-Słaniewska w odpowiedzi udzielonej radnej.

W związku z kolejnym wnioskiem o zmianę lokalizacji ww. przystanków, zwrócimy się ponownie z zapytaniem do Komisji BRD, w kwestii możliwości przeniesienia jednego z przystanków (w kierunku Osiedla Zawiszów) na ul. Parkową. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku dokonamy takiej zmiany w możliwie najkrótszym czasie. Niemniej jednak sama zmiana lokalizacji przystanku nie wyeliminuje przytaczanych uciążliwości, gdyż w dalszym ciągu przejazd autobusów będzie się odbywał ul. Gdyńską. Zwracaliśmy uwagę mieszkańcom, że uciążliwości wywoływane przez komunikację miejską stanowią tylko niewielki ułamek całego problemu, którego głównym powodem jest nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego wraz z nieprawidłowym parkowaniem samochodów osobowych na poboczu jezdni – wskazała prezydent Świdnicy.

/mn/

Poprzedni artykułZator na odległej ulicy spowodował wypływ fekaliów w Parku Strzelnica?
Następny artykułWicelider okazał się minimalnie lepszy, rozstrzygając losy meczu w ostatniej kwarcie