Strona główna 0_Slider Kolejarze chcą wznowić ruch pociągów między Świdnicą Przedmieście a Kraszowicami. W planach...

Kolejarze chcą wznowić ruch pociągów między Świdnicą Przedmieście a Kraszowicami. W planach budowa nowego peronu

0

Blisko 16 mln złotych pochłonie najnowsza inwestycja spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach której między stacją Świdnica Przedmieście a posterunkiem Świdnica Kraszowice zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu pociągi znów będą mogły przejechać nieużytkowanym od dłuższego czasu odcinkiem linii kolejowej. Dodatkowo przewidziano budowę drugiego peronu na stacji Świdnica Przedmieście.

Na niewykorzystywanym od ok. 10 lat, jednotorowym, odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice, znów pojawią się pociągi. Ponad 2 km odcinek wyposażymy w nowoczesne urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, m.in. semafory, wskaźniki i blokady liniowe. Pozwoli to na sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, a w efekcie umożliwi lepsze trasowanie składów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy pociągów towarowych, przewożących m.in. kruszywo z dolnośląskich kopalń. Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie pojadą objętym pracami odcinkiem z prędkością do 70 km/h, a towarowe – do 40 km/h. Bezpieczeństwo w mieście zwiększą nowe urządzenia na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych na ul. Kraszowickiej – informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe

Na samej stacji Świdnica Przedmieście ma powstać drugi, dodatkowy peron. – Chcemy zapewnić na nim oczekiwane warunki, dlatego wysokość peronu pozwoli na wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotujemy ścieżki naprowadzające, które ułatwią podróże osobom niewidomym. Przewidujemy montaż wiat oraz czytelnego oznakowania. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie, a peron dostosujemy do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się – tłumaczy Śledziński.

Na realizację inwestycji, która jest częścią większego projektu związanego ze zwiększenie przepustowości i innych parametrów wybranych linii kolejowych, PKP PLK przeznaczyło blisko 16 mln złotych. – Prace planujemy do końca przyszłego roku. Zgodnie z podpisaną umową, inwestycję zrealizuje firma Infrakol Sp. z o. o. – dodaje przedstawiciel kolejowej spółki.

/PKP PLK, opr. mn/

Poprzedni artykułWentylatory kominkowe – rewolucja w dystrybucji ciepła w Twoim domu
Następny artykułKolejne miliony na modernizację świdnickiego lodowiska. Termin otwarcia na razie nieznany