Najprawdopodobniej w wyniku prac drogowych prowadzonych na ulicy Łącznej doszło do uszkodzenia kabla zasilającego latarnie w rejonie ulicy Wrocławskiej. Na panujące w tej części miasta ciemności skarżą się mieszkańcy, którzy podkreślają, że sytuacja stanowi zagrożenie dla zmotoryzowanych oraz pieszych.
TEGO NIE PRZECZYTASZ W „MEDIACH SAMORZĄDOWYCH”
W ostatnim czasie świdniczanie zwrócili się z prośbą o interwencję w sprawie trwającej od kilku dnia awarii oświetlenia ulicznego, która sprawiła, że ciemności zapanowały na odcinku ulicy Wrocławskiej od skrzyżowania z ulicą Saperów do mostu nad Bystrzycą, a także m.in. na ulicach: Siennej, Nadbrzeżnej, Wierzbowej, Ogrodowej oraz Łącznej. – Egipskie ciemności, a na przejściach zero widoczności. Koszmar dla kierowców i pieszych. (…) Ciemno i na Przemysłowej, na Wrocławskiej, można kogoś przejechać na pasach, bo piesi włażą myśląc, że ich widać. (…) Nawet na pasach ludzi nie widać – to niektóre z głosów mieszkańców, którzy podkreślają, że sytuacja negatywnie wpływa na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.
Interwencję w tej sprawie przekazaliśmy do Urzędu Miejskiego w Świdnicy, tymczasem z informacji uzyskanych przez mieszkańców wynika, że występujące na ulicy Wrocławskiej problemy są znane miejskim urzędnikom od kilku dni i najprawdopodobniej mają związek z pracami drogowymi wykonywanymi na ulicy Łącznej, które zlecone zostały przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. Według przekazanych wyjaśnień, jeszcze w środę ma zostać ustalone dokładne miejsce awarii, która ma zostać możliwie jak najszybciej usunięta w celu przywrócenia oświetlenia.
Świdniczanie sygnalizują również problemy z działaniem ulicznych latarni w innych częściach miasta. Ciemności występowały wcześniej lub wciąż panują m.in. na ulicy Przemysłowej, Metalowców, Zmorskiego, czy też na fragmencie Okrężnej. Gdzie można interweniować w przypadku wystąpienia takiej awarii? Oświetleniowe usterki można zgłaszać poprzez aplikację MJ Awarie. Umożliwia ona wskazanie na mapie problematycznej latarni i zgłoszenie niesprawności w postaci jej nieświecenia, świecenia w ciągu dnia, uszkodzenia oprawy lub konstrukcji, czy też wystąpienia innej awarii. – Dzięki tej aplikacji w łatwy sposób zgłosisz awarię systemu oświetlenia ulicznego na terenie swojego miasta. W chwili zgłoszenia operator systemu otrzymuje powiadomienie z dokładną lokalizacją i typem zgłoszenia. Bez dzwonienia lub wychodzenia z domu załatwisz swoją sprawę – przekonują twórcy aplikacji.
Wymagające naprawy elementy miejskiej infrastruktury można z kolei wskazywać za pośrednictwem aplikacji mobilnej mMieszkaniec, która została oddana do dyspozycji mieszkańców w ubiegłym roku. Osoby preferujące kontakt telefoniczny mogą skorzystać z książki telefonicznej Urzędu Miejskiego w Świdnicy, w której dostępne są numery do poszczególnych urzędników magistratu.
/mn/