Strona główna 0_Slider Wieżę ratuszową wypełniła sztuka reklamy. Pomysłowe prace prezentują uczniowie świdnickiego „Ekonomika”

Wieżę ratuszową wypełniła sztuka reklamy. Pomysłowe prace prezentują uczniowie świdnickiego „Ekonomika” [FOTO]

0

Dwa piętra wieży ratuszowej wypełnione są kreatywnymi i inspirującymi pracami uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia w Świdnicy. Ekspozycja ukazuje wielość form i użytych technik w tworzeniu reklamy i jej elementów. Wśród nich znajdziemy chociażby reklamy firm usługowych, plakaty filmowe, a nawet projekty gadżetów reklamowych. Jedne są ukończone, inne ukazują proces tworzenia. Wystawa „(Nie)samodzielna reklama” daje szansę poznania poszukujących wizji młodych techników reklamy stawiających swoje pierwsze kroki w zawodzie. Można się na nią wybrać przez najbliższy miesiąc.

Wystawy świdnickiego „Ekonomika” są wieloletnią tradycją realizowaną wspólnie ze Świdnickim Ośrodkiem Kultury. – Z żadną inną szkołą w zakresie wystawiennictwa nasza współpraca nie jest tak żywa jak z Zespołem Szkół Ekonomicznych – przyznał podczas wernisażu Robert Kukla, artysta plastyk, instruktor ds. plastyki i fotografii ŚOK. Samych ekspozycji szkoły było już około 30. – Dawno temu takie wystawy mieliśmy dwa razy w roku. Później była przerwa spowodowana pandemią i powoli to odbudowujemy. Powoli wracamy, by wernisaże wpisały się na stałe w nasz kalendarz wydarzeń – mówił dyrektor ZSE Krzysztof Osiak.

Na ekspozycji zaprezentowane są dokonania uczniów I, II i III klasy kierunku technik reklamy świdnickiego „Ekonomika”. – Cieszę się, że możemy pochwalić się tym, co tworzymy, robimy, od czego zaczynamy. Ile potrzebnej jest pracy, by zobaczyć wierzchołek góry, sukcesu czy efekt pokazany później na wystawach. Wie o tym każdy z twórców, który jest na naszym kierunku – stwierdziła mgr Anna Larina-Dzimira, kuratorka wystawy, artystka graficzka, nauczycielka przedmiotów zawodowych.

Świat reklamy widziany oczami młodych twórców możemy podziwiać na dwóch piętrach wieży ratuszowej w Świdnicy. Są to szkice, projekty, rysunki oraz eksperymenty z fotografii i wizualizacji. – Przedstawione są wolne prace, ale też zadania z programu nauczania. Prace powstają na podstawie wiedzy teoretycznej, które przekładamy na arkusze papieru, korzystając z własnej kreatywności i wyobraźni. Przy tym próbujemy podołać współczesnym wymaganiom, by uczniowie, którzy opuszczą szkołę, mogli sobie poradzić w tym zawodzie i też wykorzystać swoje pomysły z poprzednich lat – zauważyła nauczycielka i kuratorka wystawy.

Na wystawę składają się plakaty, prace tematyczne i wolne kompozycje. Ukazują one gotowe realizacje reklamowe, ale też ich proces tworzenia. – Przygotowałam między innymi zaproszenie. Zadanie było trudne. Chciałam, by projekt wszystkim się spodobał. Na wystawie ukazany zostały cały proces jego powstawania – opowiada Klaudia Kowalkowska, młoda autorka i współautorka kilku prac na wystawie. – To mój dopiero drugi rok w tej szkole i pierwszy dla mnie taki projekt poza szkołą. Jestem bardzo szczęśliwa – dodała młoda twórczyni.

Prace świdnickich techników reklamy stawiających swoje pierwsze kroki w zawodzie będą prezentowane w wieży ratuszowej przez najbliższy miesiąc. – Każda praca jest warta obejrzenia, bo jest to inny świat, inny człowiek i inne spojrzenie na to, co go otacza – zachęca do obejrzenia ekspozycji Anna Larina-Dzimira.

/Tekst: Agnieszka Nowicka/
/Zdjęcia: Dariusz Nowaczyński/

Poprzedni artykułZacięta walka na piachu
Następny artykułMotocykle i quady