Strona główna Artykuł sponsorowany Roas w sklepie internetowym – co warto wiedzieć?

Roas w sklepie internetowym – co warto wiedzieć?

0

Zajmujesz się prowadzeniem sklepu internetowego? A może odpowiadasz za działania promocyjne takiego ecommerce’u? Chcesz sprawdzić efektywność podejmowanych aktywności? Jeśli owszem, koniecznie zapoznaj się z tym, co oznacza termin ROAS, oraz jakie znaczenie odgrywa w kontekście sklepu internetowego.

Wskaźnik ROAS – podstawowe informacje

Czym jest ROAS? Ujmując to najbardziej obrazowo, jest to zwrot z prowadzonych inwestycji reklamowych. Jest to kluczowy wskaźnik, który jest pomocny do weryfikowania opłacalności wydatków na reklamę. Wskaźnik ROAS pomoże w zrewidowaniu, na ile podejmowane aktywności promocyjne przynoszą oczekiwane skutki. Jeżeli zatem jesteś marketerem, albo właścicielem e-sklepu, jednym z Twoich celów powinno być to, aby mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Punkt wyjściowy takich działań powinno stanowić to, aby na początku sprawdzić docelowy ROAS i przekonać się o tym, jak zaplanować swoje kolejne działania promocyjne. Taka gruntowna analiza ROAS z pewnością przyniesie oczekiwanie rezultaty. Wysoki ROAS oznacza dokładnie to, że emitowane reklamy są wysoce opłacalne. Planując kampanię reklamową warto zastanowić się nad tym, co zrobić, aby możliwie jak najlepiej zmaksymalizować wynikające z niej korzyści.

Zmierz efektywność kampanii reklamowej i zacznij od obliczenia ROAS

Nie da się ukryć, że coraz chętniej finalizujemy swoje zakupy przez internet. Jeżeli zależy Ci na tym, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż, w pierwszej kolejności należy obliczyć ROAS. Te dane staną się dla Ciebie źródłem do analiz. Niski ROAS to informacja świadcząca o tym, że warto byłoby zmienić dotychczasowe działania, przyjrzeć się pracy ewentualnych podwykonawców i zastanowić się nad tym, jakie działania podjąć, aby osiągnąć dobry ROAS.

Działania SEO, Google Ads, remarketing – to wszystko powinno wpisywać się w obszar Twoich zainteresowań, jeśli zależy Ci na tym, aby pozyskiwać nowych klientów. W pierwszej kolejności należy określić, kto jest Twoim modelowym klientem, a następnie przystąpić do projektowania dedykowanych kampanii.

ROI i ROAS – naucz się odróżniać te pojęcia

Niezależnie od tego, jakie stanowisko w firmie zajmujesz, warto znać pewne podstawowe pojęcia, takie jak np. ROAS i ROI.

Są to kluczowe wskaźniki w obszarze marketingu internetowego, choć wykazują pewne podobieństwa, istnieją fundamentalne różnice między nimi. ROAS (Return on Advertising Spend) to wskaźnik skupiony na ocenie efektywności reklam, obliczający bezpośredni zwrot z inwestycji w koszty reklamy. W przeciwieństwie do tego, ROI (Return on Investment) dostarcza bardziej kompleksowego obrazu, uwzględniając ogólne koszty i korzyści związane z daną inwestycją, a nie tylko z kampanią reklamową. Na przykład ROAS uwzględnia jedynie bezpośrednie dochody ze sprzedaży produktu po odliczeniu kosztów reklamy, podczas gdy ROI bierze pod uwagę także inne wydatki, takie jak koszty produkcji, obsługi klienta, logistyki czy utrzymania strony internetowej. W rezultacie, choć oba wskaźniki są istotne do oceny efektywności inwestycji, różnią się zakresem i precyzją analizy.

Podsumowując – jeżeli do tej pory zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób mierzyć efektywność ponoszonych wydatków na reklamę, powyższy poradnik powinien dostarczyć Ci wystarczającej ilości podpowiedzi, które warto wdrożyć. Nie zwlekaj i zacznij pracować nad tym, aby osiągać wyższy ROAS.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułPunkt obsługi klienta spółki Tauron powróci do Świdnicy?
Następny artykułStrzegomskie lodowisko pod chmurką otwarte [FOTO]