W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który będzie obowiązywał od grudnia tego roku, przewidziano przywrócenie regularnych, codziennych kursów na zrewitalizowanej trasie łączącej Świdnicę z Jedliną-Zdrojem. Obecnie połączenia są wykonywane tylko w weekendy.
Przypomnijmy, 24 czerwca 2023 roku – po ponad trzydziestu latach przerwy – wznowione zostały przewozy pasażerskie na malowniczo położonej linii kolejowej łączącej Świdnicę z Jedliną-Zdrojem. Ponowne pojawienie się pociągów na odnowionej trasie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony samorządowców, miłośników kolei oraz mieszkańców regionu. Zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy, połączenia na tej trasie są jednak wykonywane tylko w weekendy oraz święta przez trzy pary pociągów. 10 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, mają nastąpić zmiany.
– Po remoncie uruchomiono na odcinku między Świdnicą a Jedliną-Zdrój połączenia weekendowe, które cieszyły się dużą popularnością. Odpowiadając na nią Koleje Dolnośląskie uruchomią na tej trasie codzienne połączenia w zasadniczej relacji z Jaworzyny Śląskiej do Głuszycy. Już od grudnia br. nowy rozkład zakłada kursowanie 6 par codziennych połączeń dla pociągów kończących lub rozpoczynających bieg w Jaworzynie Śląskiej zaplanowano skomunikowanie z pociągami na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Górna – Szklarska Poręba Górna. Oprócz połączeń bezpośrednich do/z Wrocławia (w tym 1 para codzienna bezpośredniej relacji do/z Kudowy-Zdroju plus dodatkowe weekendowe) oferta zakłada również jedną parę połączeń do/z Legnicy oraz jedną parę weekendowo-świątecznych połączeń do i z Kłodzka – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
– Linia kolejowa nr 285 niegdyś łączyła Wrocław z Jedliną-Zdrojem przez Kobierzyce oraz Świdnicę. Odcinek między Świdnicą i Jedliną-Zdrojem (dziś nr 266), nazywany linią Doliny Bystrzycy, to jedna z najpiękniej krajobrazowo położonych linii kolejowych w Polsce. Wspomniany odcinek to typowa linia górska – na długości 22km teren wznosi się o ponad 200m. Z uwagi na jego ukształtowanie trasa składa się z wielu łuków, wiaduktów i mostów – przypominają przedstawiciele urzędu.
/UMWD, mn/