Strona główna 0_Slider Ruszyło zrywanie nawierzchni na drugim pasie al. Niepodległości. Jest apel do kierowców...

Ruszyło zrywanie nawierzchni na drugim pasie al. Niepodległości. Jest apel do kierowców [FOTO]

0

Rozpoczął się kolejny etap prac związanych z przebudową alei Niepodległości. Zmotoryzowani mogą już poruszać się pasem ruchu, na którym ułożona została pierwsza warstwa bitumiczna. Na drugim pasie rozpoczęto zrywanie starej nawierzchni.

Położono pierwszą warstwę bitumiczną – informuje Magdalena Dzwonkowska, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Dzięki temu możliwe było przeniesienie ruchu na dotychczas remontowaną stronę drogi, umożliwiając zarazem rozpoczęcie robót na drugim pasie. W czwartek wykonawca przebudowy rozpoczął tam zrywanie nawierzchni. – Jednocześnie trwają prace przy budowie chodników i zatok parkingowych. Zamontowano już także pierwsze słupy oświetleniowe – wskazuje Dzwonkowska.

Jak dodaje, organizacja ruchu po rozpoczęciu prac na drugim pasie nie uległa zmianie. Na przebudowywanym odcinku alei utrzymany został ruch jednokierunkowy, umożliwiając przejazd od strony pl. Wolności w kierunku pl. Grunwaldzkiego. – Prosimy o stosowanie się do znaków i ostrzeżeń, zwłaszcza w pierwszej fazie robót – apeluje rzecznik magistratu.

Przypomnijmy, pierwszy etap przebudowy al. Niepodległości, obejmujący odcinek od placu Wolności do skrzyżowania z ulicą 8 Maja, rozpoczął się 5 czerwca 2021 roku. Planowano, że roboty zostaną ukończone w maju ubiegłego roku. Tak się jednak nie stało. Z uwagi na odkrycie murów obronnych XVIII-wiecznej twierdzy fryderycjańskiej termin zakończenia przebudowy przesunięto na październik. Po drodze jednak pierwotny wykonawca drogowej inwestycji, spółka Polskie Surowce Skalne, została wyrzucona z placu budowy z powodu stwierdzonych opóźnień względem ustalonego harmonogramu oraz wobec zakończonych fiaskiem negocjacji z udziałem mediatora sądowego. Z tego powodu konieczne było wyłonienie nowego wykonawcy. Dokończenie realizacji prac przy jednej z najważniejszych arterii miasta powierzono firmie Hypmar, przeznaczając na ten cel 6 mln 750 tys. złotych.

Zgodnie z umową roboty drogowe powinny zakończyć się 31 październik 2023 roku.

/mn/

Poprzedni artykułSkromne dotacje Dolnośląskiego Konserwatora Zabytków
Następny artykułPomnik rzęsiście oświetlony, a przed budynkiem mieszkalnym ciemności. Tak oszczędza Strzegom