Strona główna Artykuł sponsorowany Executive Search – na czym polega?

Executive Search – na czym polega?

0
Szukanie odpowiednich kandydatów do pracy w firmie nie jest łatwym procesem, zwłaszcza w przypadku stanowisk kierowniczych. Aby zadbać o odpowiednie rezultaty, warto postawić na sprawdzone, efektywne rozwiązania. Jednym z nich jest metodologia Executive Search – na czym polega to podejście?

Co to jest Executive Search?

Aby zdefiniować pojęcie „Executive Search”, warto zwrócić najpierw uwagę na inny, blisko powiązany termin, jakim jest Direct Search. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to „szukanie bezpośrednie”. Jest to proces, który opiera się na poszukiwaniu potencjalnych pracowników przez firmę, na podstawie ściśle określonych wytycznych, zamiast publikowania ofert i otrzymywania zgłoszeń od kandydatów. To dobry wybór zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy do czynienia ze stosunkowo wąskim gronem osób zgodnych z profilem danego stanowiska. W takiej sytuacji czekanie na zgłoszenia może być mało skuteczną metodą – zamiast tego lepiej nawiązać bezpośredni kontakt. W tym celu przeważnie wykorzystuje się wiadomości e-mail i portale społecznościowe, przede wszystkim LinkedIn.

Executive Search to z kolei właściwie wariant strategii Direct Search. Główną różnicą jest charakterystyka poszukiwanych kandydatów – są to osoby rekrutowane na stanowiska zarządzające. Aby odpowiednio przeprowadzić ten proces, potrzebne będą także odpowiednie kompetencje po stronie rekruterów. Zazwyczaj Executive Search wiąże się ze sporą odpowiedzialnością, a także dość poufną komunikacją.

Executive Search – zalety

Metodologia Executive Search pod wieloma względami różni się od standardowego podejścia do rekrutacji. Charakterystyka tego procesu wiąże się także z licznymi korzyściami, które mają kluczowe znaczenie przy poszukiwaniu pracowników na stanowiska wyższego szczebla. Jedną z najważniejszych zalet jest możliwość bardzo precyzyjnego określenia profilu kandydata – nie ma potrzeby przeglądania dużej liczby zgłoszeń, by wybrać spośród nich propozycje pasujące do wymagań.

Dodatkowo Executive Search odznacza się wysoką skutecznością, podobnie jak działania w zakresie „zwykłego” Direct Search. Kolejnym plusem jest możliwość dotarcia do kandydatów, którzy z różnych względów mogą być nieosiągalni przez inne kanały. Przeważnie należy liczyć się z wysokimi kosztami, jednak są one zrekompensowane przez efekty rekrutacji prowadzonej w takim modelu.

Skuteczny Executive Search ze wsparciem zewnętrznej firmy

Executive Search jest stosunkowo rzadko wykonywany bezpośrednio przez wewnętrzny zespół HR zatrudniony w ramach organizacji. Częstszym wyborem jest skorzystanie z usług firmy outsourcingowej, która oferuje usługi rekrutacyjne. W ten sposób można liczyć na wiele korzyści, w tym sprawne przeprowadzenie procesu, dostęp do wyspecjalizowanych narzędzi czy większą skuteczność ze względu na doświadczenie w tego typu działalności. Wśród firm dostępnych na polskim rynku, które oferują tego typu wsparcie, znajduje się m.in. Antal. Proces Executive Search składa się z wielu etapów, które mogą łącznie zajmować nawet kilka miesięcy – warto jednak postawić na takie rozwiązanie, by uzyskać dostęp do najlepszych kandydatów na wymagające stanowiska.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułPożar samochodu na leśnej drodze [FOTO]
Następny artykułPowerbank – czym jest i jak wykorzystać go w promocji firmy?