Strona główna Artykuł sponsorowany Jak stworzyć skuteczną strategię mediową?

Jak stworzyć skuteczną strategię mediową?

0
Bez odpowiedniej promocji Twoja marka nie ma szans na to, by przetrwać na rynku. Nawet jeśli masz wspaniały produkt, nie przedostaniesz się z nim do odbiorcy masowego. Usłyszy o nim jedna bądź dwie osoby, które może powiedzą o nim coś innym osobom bądź też nie. Nie możesz przecież zostawić swojego sukcesu przypadkowi. Tu wkracza strategia mediowa. Co to takiego i jak ją stworzyć, by była skuteczna?

Czym jest strategia mediowa?
Strategia mediowa, określana również jako strategia medialna, to – najprościej rzecz ujmując – zbiór działań, które mają na celu wypromowanie produktu, a zatem dotarcie z nim do określonej grupy docelowej. Jak to zrobić? To zależy od wielu kwestii, między innymi od tego, jaki jest Twój produkt oraz grupa docelowa, jakie są jej potrzeby oraz odwiedzane miejsca. Aby osiągnąć określony cel, konieczne jest określenie sposobu komunikowania się, przygotowywania informacji a także dystrybuowania ich w określonych mediach.

Stworzenie skutecznej strategii – grupa docelowa przede wszystkim
Strategia mediowa nie jest w stanie istnieć, jeśli nie zadasz sobie pytania: dla kogo jest mój produkt. To właśnie Ci ludzie będą dokonywać zakupów i polecać markę dalej. Niestety nadal wiele marek decyduje się na tworzenie szerokich grup docelowych, by zyskać jak największą publikę, a następnie ją odsiać. Marketing nie jest jednak łowieniem ryb na sieć – to działania bardziej selektywne, które pozwalają Ci oszczędzić czas i pieniądze. Strategia mediowa ma Ci w tym pomóc. Dopiero określenie grupy docelowej umożliwi Ci wybranie odpowiednich kanałów komunikacyjnych. Na przykład – jeśli Twoja grupa docelowa to osoby w przedziale wiekowym od 18 do 25 roku życia, najprawdopodobniej stworzysz dla nich aplikację mobilną, skomunikujesz się przez TikTok lub Instagram, nie zaś telewizję lub prasę.

Jasna polityka przygotowywania treści
Każda strategia jest sposobem na to, by ułatwić sobie pracę. A to jest możliwe tylko wtedy, gdy posiadasz jasne wytyczne dla wszystkich pracujących dla Ciebie osób. Strategia mediowa powinna określać zatem sposób przygotowywania wszelkich treści, które będą docierały do Twojej grupy docelowej. Warto uwzględnić tu również strategię komunikacji marki, która zawiera wytyczne dotyczące języka marki. Strategia mediowa powinna zawierać też przykłady komunikacji, która uzależniona jest od konkretnych mediów, w jakich dystrybuowana będzie treść.

Cel do osiągnięcia
Strategia to nie tylko sposób na to, by ułatwić sobie pracę i wprowadzić harmonię do wszelkich działań marketingowych. To również element, który ustanawia cel marki, jaki ma zostać osiągnięty oraz działania, które mają w tym pomóc. Cel nie powinien być oczywiście ogólnikowy, a konkretny, by możliwe było łatwe zmierzenie go.

To oczywiście nie wszystkie działania, które są niezbędne do tego, by stworzyć skuteczną strategię mediową. Każda strategia wymaga przecież ogromnej ilości pracy, analiz i czasu, który się z tym wiąże. Jeśli ciekawi Cię temat współpracy mediowej i tworzenia strategii, koniecznie zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułPreferencyjny zakup węgla w Świdnicy. „Surowiec jest dostępny, a kolejne transporty są w drodze”
Następny artykułPochwalał rosyjską napaść na Ukrainę, dostał azyl w Rosji. Jest akt oskarżenia przeciwko świdniczaninowi