Strona główna 0_Slider Zaniedbane klepisko obok centrum przesiadkowego przejdzie przemianę. Na Kolejową zawitają podmiejskie linie...

Zaniedbane klepisko obok centrum przesiadkowego przejdzie przemianę. Na Kolejową zawitają podmiejskie linie autobusowe

0

Świdnicki magistrat zapowiada, że teren przy ulicy Kolejowej, który sąsiaduje z kolejowo-autobusowym centrum przesiadkowym, zmieni swoje oblicze i zostanie zagospodarowany. Obecnie parkują na nim jedynie nieliczni zmotoryzowani, a czasami korzystają z niego piesi chcący skrócić sobie drogę na dworzec.

Świdnickie centrum przesiadkowe zostało oddane do użytku pod koniec sierpnia 2015 roku. W ramach inwestycji zajęto się rewitalizacją zabytkowego budynku dworca kolejowego, przebudową budynku usługowo-biurowego przy ulicy Kolejowej na potrzeby nowego budynku dworca autobusowego, remontem oraz rozbudową przejścia podziemnego łączącego oba dworce, budową peronów dla autobusów wraz z placem manewrowym oraz miejscami postojowymi dla taksówek, a także przebudową infrastruktury drogowej.

W ramach budowy Centrum Przesiadkowego była przebudowana ul. Kolejowa, Dworcowa, plac przed dworcem Świdnica Miasto oraz część pl. Grunwaldzkiego. Wzdłuż ul. Kolejowej zniknęły perony dla autobusów, a powstały dodatkowe miejsca dla samochodów osobowych. W sumie wzdłuż ul. Kolejowej i na placu dworca autobusowego powstało 59 miejsc do parkowania dla samochodów osobowych – wyliczano w miejskim opracowaniu „Polityka parkingowa Świdnicy” z września 2019 roku.

Pomimo sporej przemiany okolic centrum przesiadkowego, od lat w niezmienionym stanie pozostawał sąsiadujący z dworcem autobusowym plac przy ulicy Kolejowej, przez świdniczan opisywany jako „dziki parking na piachu i błocie”. W ostatnim czasie coraz częściej pojawiały się pytania o możliwość zagospodarowania i ucywilizowania tego terenu. – Czy można spodziewać się jego utwardzenia i dobrego oświetlenia? Ludzie zostawiają tam samochód na cały dzień i jadą do Wrocławia za chlebem, a wracają po ciemku. Obecnie mamy centrum przesiadkowe ale bez porządnego parkingu – wskazywał jeden z mieszkańców.

Jeszcze w lutym świdniccy urzędnicy zapowiadali, że kontrastujący z otoczeniem i zabłocony po każdych opadach teren zmieni swoje oblicze i zostanie zagospodarowany w przyszłym roku. Wówczas jednak nie zdradzano szczegółów. Teraz już wiadomo, jakie są plany dla tego obszaru. – Na działce przy ul. Dworcowej/Kolejowej niebawem powstanie nowa zatoka autobusowa wraz z trafostacją i stacją ładowania typu pantograf. W tym miejscu będą też rozpoczynać i kończyć bieg autobusy obsługujące linie podmiejskie – informuje Magdalena Dzwonkowska, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świdnicy. – Dzięki tej inwestycji Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zwiększy sieć punktów ładowania na terenie miasta do trzech i zlikwiduje uciążliwość, jaką mogą stwarzać autobusy podmiejskie mające pętlę przy pl. św. Małgorzaty – tłumaczy Dzwonkowska

MPK ma już podpisaną umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą, dysponuje wszystkimi projektami, pozwoleniami i uzgodnieniami. Koniec prac ma nastąpić do 30 czerwca 2023 roku, a ich wartość to 3,13 mln złotych brutto – dodaje rzecznik.

Michał Nadolski
[email protected]

Poprzedni artykułCo powinno znaleźć się na wizytówkach: Porady i wskazówki
Następny artykułWakacje w Bułgarii – dlaczego warto