Strona główna Artykuł sponsorowany Jak odpowiednio zadbać o Black Friday w swoim sklepie internetowym?

Jak odpowiednio zadbać o Black Friday w swoim sklepie internetowym?

0
Przed nami dwa najważniejsze dni dla wszystkich sklepów internetowych: Black Friday i Cyber Monday. W te dni klienci zwabieni wyjątkowymi okazjami często wykupują sklep do zera. Jest to też jednak bardzo konkurencyjne wydarzenie, podczas którego trzeba się wybić przed inne sklepy. Jak więc przygotować własny sklep internetowy przed Black Friday i Cyber Monday?

Zadbaj o swoją stronę od strony technicznej
Zanim przejdziemy do porad marketingowych, zacznijmy od kwestii bardziej technicznych. Dni wyjątkowych promocji to szansa na duży zarobek dla sklepów internetowych, ale też duże obciążenie dla strony. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to odwiedzi ją o wiele więcej klientów niż zazwyczaj. Dlatego przed końcem listopada sprawdź, czy Twój pakiet hostingowy wytrzyma wzmożony ruch. Najgorsze co może zdarzyć się w Black Friday albo Cyber Monday to awaria serwera. Dlatego skonsultuj tę kwestię ze swoim działem technicznym i przygotuj stronę na klientów spragnionych promocji.

Przed Black Friday warto też sprawdzić czy na stronie nie ma żadnych usterek. Dlatego warto przetestować swój sklep internetowy pod kątem płatności online, opcji dostawy, dostępności produktów i innych elementów, które mają tendencje do awarii.

Sprawdź czy Twoja strona jest responsywna
Przed dniami wyprzedaży upewnij się, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Musisz być świadomy, że duża ilość klientów będzie robiła zakupy w Twoim sklepie internetowym przy pomocy tableta albo smartfona. Jeżeli Twoja witryna nie będzie się na nich odpowiednio otwierać, to mogą zrezygnować z zakupu. O responsywność strony najlepiej zadbać już przy jej tworzeniu, ale jeżeli to zaniedbałeś, to Black Friday będzie dobrym powodem, żeby się tym zająć. Responsywne sklepy internetowe będą tymi, które przyciągną najwięcej klientów.

Sklep internetowy w Black Friday – odpowiednio wcześniej rozpocznij kampanie e-mailowe
Wczesne rozpoczęcie kampanii e-mailowej pozwala ją przetestować i zobaczyć jak reagują na nią użytkownicy. Treść takiej kampanii najlepiej przygotować już na kilka tygodni wcześniej – przed Black Friday wystarczy wysłać ją do wszystkich klientów zapisanych do naszego newslettera. Świetnym pomysłem jest wysyłanie kampanii testowych i przeglądanie ich na różnych urządzeniach, systemach operacyjnych, rozdzielczościach ekranu i przeglądarkach. Szablony biuletynów i wiadomości e-mail czasami renderują się inaczej na różnych urządzeniach, więc przed wysłaniem ich do klientów musisz upewnić się, że każdy zobaczy Twój newsletter we właściwy sposób.

Promocje Black Friday w sklepie internetowym – przygotuj coś wyjątkowego
Black Friday i Cyber Monday nie bez powodu są wyjątkowymi dniami w branży e-Commerce. Sklepy internetowe przygotowują na te dni naprawdę specjalne oferty. Jeżeli nie chcesz, żeby klienci skorzystali z promocji konkurencji, również musisz przygotować dla nich coś specjalnego. Zrób wcześniej odpowiedni research, obserwuj co oferują inne sklepy internetowe i zadbaj o to, żeby Twoja oferta była jeszcze lepsza.

Sklep internetowy w Black Friday – zadbaj o SEO
Bez względu na to, co sprzedajesz, jak dobre są Twoje produkty i jak atrakcyjna Twoja oferta na Black Friday – nic z tych rzeczy nie będzie istotne, jeśli klienci nie znajdą Cię w wyszukiwarce. Skonfigurowane SEO może stale przyciągać ruch organiczny do Twojej witryny, co na pewno wpłynie na Twój sukces podczas Black Friday i Cyber Monday.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to praktyka, której witryny e-Commerce często nie są w stanie opanować, ponieważ wymaga to czasu, cierpliwości i ciągłych zmian. Jest to jednak konieczne, aby przyciągnąć klientów do naszego sklepu internetowego, dlatego jeżeli temat SEO Cię przerasta, skorzystaj z pomocy profesjonalnych agencji, które zajmują się pozycjonowaniem.

Freelancer czy agencja – komu zlecić stworzenie sklepu internetowego?
Jeżeli chcemy, żeby nasz sklep internetowy był przygotowany na takie okazje jak Black Friday, to jego stworzenie najlepiej od początku zlecić specjalistom. Tutaj do wyboru mamy freelancerów oraz agencje interaktywne. Chociaż obydwie opcje zapewnią nam profesjonalną stronę internetową, to jeżeli zastanawiamy się gdzie zamówić sklep, skłanialibyśmy się ku drugiej opcji. Profesjonalna agencja zawsze zapewni nam większą ilość opcji i szerszą ofertę.

Taka firma zatrudnia wielu różnych specjalistów z dziedziny web designu, grafiki, copywritingu, SEO. Nawet najlepszy freelancer nie jest w stanie zapewnić takiej samej oferty. Agencje często oferują też dodatkowe usługi jak doradztwo marketingowe, prowadzenie social media, stworzenie identyfikacji wizualnej, strategii marketingowej, Google i Facebook Ads itp.

Profesjonalna agencja interaktywna będzie też miała dostęp do specjalistycznych narzędzi, które pozwolą na analizowanie efektywności słów kluczowych czy kampanii na Facebooku. Wszystko oznacza większą ilość użytkowników na stronie, a tym samym klientów – nie tylko podczas Black Friday.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykuł„Tajemnicze ogrody” w niesamowitej oprawie świateł. Lumina Park już po raz trzeci pod Wrocławiem! [KONKURS]
Następny artykułZ determinacją realizuje marzenie swoje i mamy. Artur Klaja ze Świdnicy wciąż walczy o sprawność