Strona główna 112 Oszustka podawała się za pracownicę banku. 23-latek stracił pieniądze

Oszustka podawała się za pracownicę banku. 23-latek stracił pieniądze

0

Ponad trzy tysiące złotych zniknęło z konta 23-letniego świdniczanina, który padł ofiarą oszustwa. Policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. 

13 października w godzinach porannych do 23-latka ze Świdnicy zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym mężczyzna ma założone konto. Oszustka zapytała, czy zlecał ostatni przelew. Kiedy 23-latek zaprzeczył, kobieta poinformowała go, że padł ofiarą ataku hakerskiego, w związku z czym bank zaleca przeniesienie zgromadzonych na koncie pieniędzy na inne bezpieczne konto. Żeby było to możliwe konieczne jest wygenerowanie kodów BLIK – relacjonuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

Fałszywa pracownica banku tak pokierowała dalszą rozmową, że 23-latek nieświadomy oszustwa wygenerował oczekiwane przez rozmówczynię kody BLIK i je przekazał, a następnie każdy z nich zatwierdził na swoim telefonie. Po tym rozmowa została zakończana. 23-latek szybko zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie 3400 złotych – opisuje Ząbek.

Świdnicka policja raz jeszcze apeluje o zachowanie ostrożności. – Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – przypomina rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułCo? Gdzie? Kiedy? Weekendowy kalendarz wydarzeń
Następny artykułChcą przed sądem walczyć o czyste powietrze. Mieszkańcy Świdnicy zbierają na prawnika