Strona główna Kultura Kolejny małżeński duet na Festiwalu Organowym im. Christiana Schlaga

Kolejny małżeński duet na Festiwalu Organowym im. Christiana Schlaga [PROGRAM]

0

W najbliższy weekend melomanów czekają dwa koncerty kameralne w wykonaniu małżeńskiego duetu z Warszawy: skrzypaczki Róży Lorenc i organisty Wiktora Brzuchacza. Artyści wystąpią w sobotę, 17 września 2022, o godz. 19:00 w Świdnicy, a dzień później – w niedzielę, 18 września 2022, o godz. 17:00 – w Wałbrzychu. Wstęp wolny.

Zdjęcia udostępnione przez organizatora

W obu miejscach wykonają ten sam program, każdy może zatem wybrać dogodniejszy dla siebie termin lub wziąć udział w obu koncertach i porównać możliwości dwóch zupełnie różnych instrumentów firmy Schlag. Utwory w programie równie mocno eksponują partie obu instrumentów. Organy i skrzypce dialogują ze sobą – nie sposób więc wyróżnić solisty i akompaniatora.

Zarówno jedna, jak i druga świątynia może pochwalić się zabytkowymi organami, które zbudowała ta sama świdnicka firma Schlag i Synowie – jednak instrumenty powstały w zupełnie innych okresach działalności wytwórni. Kościół pw. św. Krzyża w Świdnicy wyposażony jest w mechaniczne, niewielkie organy Schlaga z 1868, natomiast kościół Zbawiciela w Wałbrzychu rozbrzmiewa muzyką płynącą z symfonicznego, pneumatycznego instrumentu z 1913 roku.

Koncerty są częścią VII Festiwalu Organowego im. Christiana Schlaga Schlaga, którego organizatorem jest Fundacja Dobrej Muzyki.

Projekt „VII Festiwal Organowy im. Christiana Schlaga” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, oraz ze środków Fundacji PZU, Gminy Miasta Świdnica i Starostwa Powiatowego w Świdnicy.

17.09.2022, SOBOTA , 19:00-20:00
Kościół pw. św. Krzyża
ul. Westerplatte 2, Świdnica

18.09.2022, NIEDZIELA, 17:00-18:00
Kościół Zbawiciela
ul. Kościelny 4, Wałbrzych

Róża Lorenc (Warszawa) – skrzypce

Wiktor Brzuchacz (Warszawa) – organy

W programie:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

– Jesus bleibet meine Freude BWV 147

– Gigue z II Suity angielskiej BWV 807

Dietrich Buxtehude (1637-1707)

– Preludium g-moll BuxWV 148 – wyk. Wiktor Brzuchacz

Antonio Vivaldi (1678-1741)

– Vedro con mio diletto

– Koncert na skrzypce i organy d-moll RV 541

Louis-Claude Daquin (1694-1772)

– Kukułka – wyk. Wiktor Brzuchacz

Pablo Sarasate (1844-1908)

– Playera

Gaston Bélier (1863-1938)

– Toccata – wyk. Wiktor Brzuchacz

Emil Młynarski (1870-1935)

– Kołysanka Słowiańska

Camille Saint-Saëns (1875-1921)

– Danse macabre

/inf. Fundacji Dobrej Muzyki, opr. red./

Poprzedni artykułO krok od tragedii. Ktoś wybił kamieniem boczną szybę w jadącym samochodzie
Następny artykułProsili o uspokojenie ruchu na śródmiejskiej ulicy. W odpowiedzi usłyszeli o „dzwonieniu szklanek” i problemach dla autobusów niskopodłogowych