Strona główna Artykuł sponsorowany Jak wybrać dobry gabinet dentystyczny?

Jak wybrać dobry gabinet dentystyczny?

0
Kto z nas nie chciałby mieć jak najdłużej zdrowe zęby. Implanty, protezy, korony i mosty pomimo, że coraz lepsze, to nie zastąpią nam naszych własnych zębów. Jeśli zatem zależy nam na utrzymaniu naszych zębów w jak najlepszym stanie przez dziesiątki lat naszego życia, to przyda im się dobry opiekun czyli stomatolog. Jak znaleźć tego, który podpowie nam najlepsze dla nas metody leczenia? Jak szukać dobrego specjalisty?
Sprawdź kompetencje

Zabieg zabiegowi nie jest równy, inny poziom umiejętności potrzebny jest do leczenia ubytków w szkliwie, a inny gdy w grę wchodzą np. implanty zębów. Sukces skomplikowanych zabiegów w gabinecie dentystycznym zależy od wielu czynników. Bardzo duży wpływ mają jednak wiedza, zdobyta poprzez kursy, szkolenia czy sympozja, jak i doświadczenie nabyte w trakcie prowadzenia praktyki. Wybierając specjalistę warto sprawdzić czy w jego gabinecie lub na jego stronie widnieją informacje o ukończonych kursach, szkoleniach lub zdobytych umiejętnościach. Często trudno do takich informacji dotrzeć. Niemniej jeśli wybieramy z grona renomowanych gabinetów, to żaden z nich nie powinien mieć problemów w okazaniu dokumentacji potwierdzających stopień zaawansowania umiejętności i wiedzy. Pomocnym może być też serwis np. Znany Lekarz, LinkedIn, czy Goldenline, gdzie każdy specjalista może aktualizować swój profil na bieżąco o wszystkie aktywności zawodowe.

Oceń poczucie bezpieczeństwa

Gabinet stomatologiczny, to nie jest miejsce, które chętnie odwiedzamy. Wielu z nas wzbrania się rękoma i nogami, przed rutynową wizytą, ze strachu przed tym, że będą musieli podjąć leczenie. To też właśnie w zawodzie jakim jest stomatolog bardzo mocno liczy się to jak buduje on poczucie bezpieczeństwa u swoich pacjentów. Specjalista, który jest w stanie sprawić, że pacjent (pomimo lęków) poddaje się sukcesywnie leczeniu, zasługuje na uznanie. Warto umówić się na rutynową wizytę tzw. przegląd uzębienia by porozmawiać o tym „co jest do roboty” w naszej szczęce i żuchwie. Taka rozmowa może nam jako pacjentom pokazać jak do procesu leczenia podchodzi dany specjalista. Czy reprezentuje chłodną ocenę faktów, czy też dużo bardziej bezpośrednio wychodzi podchodzi do pacjenta, starając się złagodzić jego obawy. W renomowanych gabinetach, za kontakt z pacjentem odpowiadają asystentki, coraz częściej potrafią odpowiadać na wnikliwe pytania merytoryczne, a przy tym potrafią wzbudzić zaufanie lepiej niż najlepszy nawet specjalista.

Szukaj transparentności

Szczególnie, gdy w grę wchodzą skomplikowane zabiegi tj. podniesienie dna zatoki, rekonstrukcja kości, wstawianie implantów, ale i w odniesieniu do zaawansowanych formuł leczenia kanałowego, liczy się kontakt z pacjentem. To często on będzie kluczowy, przy wyborze specjalisty, w którego ręce powierzymy nasze zęby. Szukać powinniśmy zatem osób, które możliwe prostym językiem, jasno i wyczerpująco będą w stanie odpowiedzieć nam na nasze pytania o szczegóły leczenia. Mówiąc wprost. Jeśli zamierzamy kupić usługę za kilka, czy kilkanaście tysięcy złotych, to sprzedawcą (który w tym przypadku jest stomatolog) powinien w ramach usługi poświęcić nam dostateczną ilość czasu na rozmowę. Jeśli dany stomatolog nie zabiega o pacjenta, odpowiada zdawkowo, to trudno będzie nam z nim dość do porozumienia jeśli coś pójdzie nie tak.

Dostępny kalendarz

Co raz więcej gabinetów dostępnych na rynku, mowa tu oczywiście o tych renomowanych, pozostawia określoną liczbę godzin dla pacjentów ad hoc. Doświadczony stomatolog doskonale zdaje sobie sprawę, że w miesiącu będzie co najmniej kilku pacjentów z nagłym bólem zębów, innym pilnym problemem. Dla takich osób warto mieć przygotowane zaplecze czasowe, by móc możliwie szybko przynieść im ulgę. Oczywiście kalendarz wypełniony po brzegi, terminy umawiane  z miesięcznym wyprzedzeniem, świadczyć mogą także o wysokim profesjonalizmie danego specjalisty. Co jednak stanie się w sytuacji, gdy ząb rozboli nas nagle, a my nie będziemy w stanie umówić się do naszego dentysty? Czerwona lampka powinna zapalić nam się także w sytuacji, gdy gabinet będzie dysponować dużą ilością niezagospodarowanego czasu. Warto zastanowić się, dlaczego nie ma klientów.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułPolicjanci poszukują zaginionego 45-latka ze Świdnicy [ODNALEZIONY]
Następny artykułDzień Mamy w teatrze. Zobaczymy komedię „Wąsik” [ROZWIĄZANIE KONKURSU]