Strona główna Artykuł sponsorowany Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO?

0

Czy wiesz, że treści publikowane na stronie internetowej mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania? Dawno minęły już jednak czasy, gdy wystarczyło przeładować artykuły słowami kluczowymi, by zdobyć widoczność w sieci. Dziś algorytmy doceniają wartościową zawartość, która spełnia wytyczne wyszukiwarki i jest atrakcyjna dla odbiorców. Chcesz znaleźć się w Top 10 rankingu Google? Sprawdź, jak pisać teksty SEO. Poznaj zasady skutecznego copywritingu, które zwiększą pozycjonowanie.

Na czym polega SEO copywriting?

Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie strona internetowa, która jest zgodna z najnowszymi trendami, może nie zdobyć widoczności w sieci. Dlaczego? Kluczem do sukcesu w Internecie jest bowiem skuteczne pozycjonowanie. To wszystkie zmiany oraz usprawnienia, które wprowadzasz w obrębie witryny i poza nią, aby zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Ważnym elementem optymalizacji pod wyszukiwarki jest copywriting SEO. Polega on na tworzeniu wartościowych treści oraz artykułów eksperckich na strony WWW, które jednocześnie: sprzedają produkt lub usługę, przyciągają uwagę użytkowników i są wysoko oceniane przez roboty Google. Oznacza to, że teksty muszą spełniać wytyczne wyszukiwarki i w atrakcyjny sposób odpowiadać na zapytania internautów.

Bez względu na to, czy tworzysz artykuły blogowe, treść na stronę czy opisy produktów to musisz zadbać o angażującą zawartość i atrakcyjną formę. Pamiętaj, że skuteczny copywriting:

  • generuje większy ruch w firmowej witrynie,
  • buduje wizerunek eksperta w branży,
  • tworzy zaangażowaną społeczność wokół marki,
  • promuje ofertę i zwiększa rozpoznawalność firmy,
  • przyciąga uwagę i umacnia więź z odbiorcami,
  • zwiększa sprzedaż i zyski przedsiębiorstwa.

Jak widzisz, wysokiej jakości treści odróżniają Cię od konkurencji, pokazują korzyści, prezentują wartości marki i przede wszystkim sprzedają. Ich największą przewagą jest fakt, że docierają do wartościowych odbiorców – użytkowników realnie zainteresowanych produktem lub usługą Twojej firmy. Dowiedz się, jak pisać teksty SEO, by pozyskiwać nowych klientów.

Teksty SEO – gdzie szukać inspiracji?

Wiesz już nieco więcej o skutecznym copywritingu, ale czy zdajesz sobie sprawę, czym są teksty SEO? To nic innego jak treści, które wspierają optymalizację strony WWW pod kątem zapytań z Google. Przekładają się nie tylko na ruch w witrynie, ale również na konwersję, czyli oczekiwaną reakcję ze strony odbiorcy np. w postaci zapisu do newslettera, zakupu towaru czy wypełnienia formularza.

Tak więc teksty SEO to wartościowa merytorycznie treść o atrakcyjnej formie, która jest tak zoptymalizowana, aby ułatwić czytanie zarówno internautom, jak i robotom Google. Pisze się je głównie z myślą o potrzebach odbiorców, którzy w sieci wyszukują przede wszystkim informacji o produktach i usługach.

Jeśli chcesz ściągnąć użytkownika na stronę i zachęcić go do aktywnego korzystania z udostępnionych informacji, to musisz postawić na odpowiedni research. W poszukiwaniu tematów oraz inspiracji możesz sięgnąć po następujące źródła:

  • podpowiedzi wyszukiwarki i narzędzia Google,
  • programy do wyszukiwania słów kluczowych np. Senuto,
  • recenzje produktów i usług,
  • podręczniki, kursy i wydarzenia branżowe,
  • komentarze i zapytania użytkowników,
  • media społecznościowe i fora internetowe,
  • dotychczasowe publikacje własne na firmowej stronie WWW,
  • wpisy (artykuły i opisy) konkurencji.

Pisanie tekstów pod wyszukiwarki, czyli zasady SEO copywritingu

Jak widzisz, istnieje kilka przydatnych źródeł inspiracji. Jednak sam pomysł to nie wszystko. Pisanie pod wyszukiwarki jest bowiem nie lada wyzwaniem. W końcu skuteczna treść internetowa, to taka, która odpowiada na potrzeby użytkowników i jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarki. Jak więc pisać teksty SEO, które sprzedają? Trzymaj się kilku kluczowych zasad.

  1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Wszystko zaczyna się od pomysłu na tekst. Kolejnym etapem jest analiza słów kluczowych. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że zapytania stanowią punkt styku między stroną a internautą, który poszukuje treści odpowiadających na jego potrzeby. A im lepiej poznasz oczekiwania, tym skuteczniej na nie odpowiesz.

Właściwie dobrane słowa kluczowe stosuj jednak z umiarem i naturalnie. Umieść je w tytułach, leadzie, nagłówkach i treści. Poprawisz w ten sposób pozycjonowanie na konkretne zapytania. Nie zapominaj przy tym o frazach długiego ogona (dłuższych i bardziej szczegółowych). Dzięki nim możesz pozyskać mniejszy ruch, ale wyższą konwersję.

  1. Pisz jak ekspert w swojej branży

Głównym celem tekstów SEO jest przekonanie do siebie zarówno potencjalnych klientów, jak i wyszukiwarki.

W pierwszym przypadku musisz dopasować formę komunikatu do odbiorców. Pisz więc językiem korzyści. Przedstaw, jak oferowany przez Ciebie produkt lub usługa może odpowiedzieć na potrzeby. Pamiętaj, że klient chce kupić rozwiązanie, a nie towar.

Jeśli natomiast chcesz tworzyć treści przyjazne wyszukiwarkom, to zadbaj o wartość merytoryczną. Pamiętaj, że wyszukiwarka docenia wysokiej jakości teksty SEO – dlatego, aby zdobyć status eksperta w branży, musisz przestrzegać 3 wytycznych:

  • E-A-T – część algorytmu Google i akronim od słów Expertise (wiedza ekspercka) – Authoritativeness (autorytet) – Trustworthiness (wiarygodność), czyli trzech wskaźników jakościowych strony WWW;
  • Topical Authority – idea, zgodnie z którą materiały rzetelnie i wyczerpująco opisujące temat związany z daną branżą są umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania;
  • Topic Cluster – podejście do optymalizacji treści, według którego należy zbudować zespół tekstów (klastrów tematycznych) wokół konkretnego zagadnienia.

Jak więc pisać teksty SEO zgodnie z wymienionymi zasadami? Przede wszystkim twórz unikalną zawartość, odpowiadaj na najczęstsze zapytania, promuj wartościową dla odbiorców wiedzę, wzbudzaj zaufanie oraz korzystaj ze sprawdzonych źródeł.

 Jak poprawić wyniki w Google? – WeNet – YouTube

  1. Zwróć uwagę użytkownika, czyli zadbaj o atrakcyjne formatowanie

Czy wiesz, że użytkownik już w kilka sekund decyduje, czy chce dalej czytać wpis internetowy? Nic więc dziwnego, że na znaczeniu zyskała atrakcyjna forma treści. Tekst SEO musi być więc nie tylko merytoryczny i unikalny, ale również odpowiednio sformatowany. W tym celu zadbaj o kilka ważnych elementów takich jak:

  • ciekawe, chwytliwe, przyciągające uwagę tytuły,
  • unikalne materiały wizualne np. zdjęcia, infografiki, video,
  • ułożone hierarchicznie nagłówki H1-H6 z frazami kluczowymi,
  • zwięzły, informacyjny i zaciekawiający czytelnika wstęp,
  • wyróżnienia np. listy, wypunktowania czy boldowanie,
  • logiczny i przejrzysty podział treści na akapity,

Tworząc skuteczne teksty SEO: stosuj odpowiednie słowa kluczowe, odwołuj się do emocji, działaj na wyobraźnię i stosuj konkrety. Unikaj przy tym trudnych pojęć oraz bloków tekstowych – pisz prosto i zrozumiale, a zachęcisz odbiorców do dalszej lektury.

  1. Poprawnie optymalizuj teksty SEO

Zastanawiasz się, jak wygląda optymalizacja treści pod wyszukiwarki? Artykuły czy opisy muszą być przede wszystkim unikalne – zapomnij więc o kopiowaniu. Powinny również cyklicznie pojawiać się na Twojej stronie internetowej. Jednak przede wszystkim, aby zwiększyć użyteczność tekstów SEO dla użytkowników i jego wartość dla wyszukiwarki, musisz zadbać o:

  • linkowanie wewnętrzne – stosuj naturalnie i z umiarem linki w obrębie witryny, dzięki którym pomożesz robotom Google oraz czytelnikom poruszać się po Twojej stronie WWW;
  • poprawne meta dane – twórz zachęcające do interakcji, zawierające słowa kluczowe meta tytuły i meta opisy o odpowiedniej długości, które posłużą internautom oraz robotom wyszukiwarek w rozpoznaniu zawartości danego artykułu;
  • optymalizację grafik – odpowiednio opisz i opatrz atrybutami ALT (alternatywnym tekstem zewnętrznym) zdjęcia w tekstach SEO, tak aby elementy graficzne Twojej strony mogły się wyświetlać i pozycjonować w zakładce „Google Grafika”.

Jak pisać w Internecie? Podsumowanie

Czy wiesz, że większość ludzi skroluje tylko 50-60% strony WWW? Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez UX MYTHS. W sytuacji, gdy użytkownik nie znajduje w przeskanowanej treści odpowiedzi na pytanie, to zaczyna szukać gdzieś indziej. Właśnie dlatego, tak istotną rolę odgrywają dobre teksty SEO.

Chcesz publikować treści, które wpłyną na wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług? Nie wiesz jednak, jak pisać, by dotrzeć do odbiorców? W takim razie skorzystaj z pomocy specjalistów. Doradcy internetowi WeNet przygotują angażujące treści, które będą czytać Twoi potencjalni klienci. Dzięki skutecznym tekstom SEO zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży i wzmocnisz pozycję kluczowych dla Ciebie fraz.

A to jeszcze nie wszystko! Wejdź na WeNet.pl i poznaj bogatą ofertę usług w zakresie pozycjonowania, która obejmuje: audyt SEO, optymalizację strony WWW, pozyskiwanie naturalnych linków, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma, marketing treści, katalogowanie i wartościowe wpisy. Zdobądź widoczność w wynikach wyszukiwania z pakietem skrojonym do Twoich potrzeb.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułJak nabłyszczać panele? Prawidłowe czyszczenie i pielęgnacja paneli
Następny artykułMistrzowie parkowania [FOTO]