Strona główna 0_Slider Oszuści podszyli się pod pracowników banku. 35-latek stracił kilkanaście tysięcy złotych

Oszuści podszyli się pod pracowników banku. 35-latek stracił kilkanaście tysięcy złotych

0

Blisko 14 tysięcy złotych stracił 35-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego po telefonicznym kontakcie z nieznajomymi, którzy podawali się za pracowników banku. Informując o rzekomych problemach z aplikacją bankową, namówili mężczyznę do wypłaty wszystkich środków ze swojego konta, a następnie do wpłaty ich na inne konto bankowe.

Wczoraj do świdnickiej komendy zgłosił się 35-latek, który padł ofiarą oszustów. Jak opisywał, zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku i poinformowała go o blokadzie aplikacji bankowej, której mężczyzna używa. Fakt blokady uwiarygodnił sms, który mężczyzna również otrzymał. W celu rozwiązania tego problemu, rzekoma pracownica banku połączyła 35-latka z mężczyzną, który podawał się za starszego specjalistę bankowego. Mężczyzna ten oświadczył, że z uwagi na zablokowanie starego konta należy otworzyć nowe. W tym celu 35-latek miał udać się do najbliższego bankomatu i wypłacić całe zgromadzone tam środki, a następnie przy pomocy kodów BLIK wpłacić je poprzez wpłatomat na nowe konto. Oszust był na tyle przekonujący, że nieświadomy oszustwa mężczyzna zgodził się na przeprowadzenie tej transakcji – relacjonuje Magdalena Ząbek ze świdnickiej policji.

Pokrzywdzony jednorazowo wypłacił 10 tysięcy złotych, bowiem na tyle pozwalał jego dzienny limit wypłat, a następnie – zgodnie z poleceniem rzekomego pracownika banku – mężczyzna chciał wpłacić pieniądze przy pomocy wpłatomatu. Otrzymał nawet listę dostępnych urządzeń na terenie Świdnicy. – W tym dniu mężczyźnie nie udało się zrealizować tej transakcji z uwagi na awarie urządzenia, dlatego następnego dnia oszust ponownie zadzwonił do mężczyzny i polecił wykonanie wcześniejszej transakcji. 35-latek udał się do kolejnego z listy wpłatomatu i tam dokonał wpłaty 10 tysięcy złotych za pomocą podanych przez oszusta kodów BLIK. Mężczyzna przekonał także 35-latka, żeby ten wybrał pozostałe środki z konta, blisko 4 tysiące złotych i również przy pomocy kodów BLIK wpłacił je na wcześniej wskazane kontro. Po dokonaniu tych dwóch transakcji rzekomy pracownik rozłączył się i wtedy 35-latek zrozumiał, że został oszukany – mówi Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. – Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni – przypomina rzecznik KPP Świdnica.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułBezpieczniej na drogach gminy Świdnica
Następny artykułCztery potwierdzone zachorowania na COVID-19 w powiecie. Raport resortu zdrowia