Strona główna Artykuł sponsorowany Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

0
Uruchamiając stronę lub sklep internetowy, ich właściciele muszą zastanowić się, jakie źródła wykorzystać, by pozyskiwać ruch i potencjalnych klientów. Najczęściej w grę wchodzą pozycjonowanie strony oraz Google Ads (dawniej AdWords). Są to, obok Social Mediów, dwie  najbardziej popularne metody promocji w Internecie, jednak która z nich będzie lepszym wyborem? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i zależy od kilku czynników, dlatego warto najpierw zrozumieć jak działają obie formy promocji, by odnieść je do własnych oczekiwań i możliwości.

Pozycjonowanie stron, czyli długotrwałe efekty
Osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce nie jest zadaniem prostym i wymaga najczęściej dużych nakładów, zarówno finansowych jak i poświęconego czasu. Niewątpliwą zaletą pozycjonowania jest jednak to, że jego wyniki są długotrwałe, a po osiągnięciu wysokiej pozycji, nie ponosimy kosztów “za kliknięcie”. Nie oznacza to, że nie trzeba wtedy pracować nad stroną – należy stale monitorować pozycję, reagować na zmiany algorytmu Google i zdobywać kolejne linki przychodzące, aby nie dać wyprzedzić się konkurencji, jednak wkład pracy i koszty po zdobyciu topowych pozycji zdecydowanie spadają. Efekty pozycjonowania, w przypadku nowych witryn, są widoczne najwcześniej po trzech miesiącach, a dla bardzo konkurencyjnych fraz trzeba na nie czekać nawet rok. Jeśli działania, które mają wypozycjonować stronę okażą się nieefektywne, wydatki na SEO mogą się nie zwrócić, jednak skuteczne pozycjonowanie strony przynosi nieocenione rezultaty.

Google Ads, czyli natychmiastowy ruch na stronie
Linki sponsorowane Google Ads wyświetlają się nad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Po stworzeniu i aktywacji kampanii, reklama widoczna jest natychmiast po weryfikacji, co pozwala w błyskawiczny sposób wygenerować ruch na stronie, nawet jeśli jest zupełnie nowa. Za reklamę przyjdzie nam zapłacić tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w link i przejdzie na stronę, co jest niewątpliwą zaletą Google Ads, jednak należy pamiętać, że wraz z wstrzymaniem kampanii, ruch na stronie spadnie do zera. Linki sponsorowane mogą też pomóc w doborze odpowiednich fraz do pozycjonowania – przed podjęciem działań SEO jesteśmy w stanie sprawdzić, czy wybrane frazy są klikane przez użytkowników oraz czy prowadzą do oczekiwanej konwersji.

Pozycjonowanie czy Google Ads?
Do odpowiedzi na to pytanie należy podejść indywidualnie, biorąc pod uwagę możliwości finansowe, czasowe oraz cele, które zamierzamy osiągnąć. Obie metody promocji w Internecie mają swoje wady i zalety, które w wielu przypadkach mogą się wzajemnie uzupełniać, dlatego być może warto zastanowić się nad zastosowaniem ich równolegle. Pozycjonowanie  (https://www.vd.pl/pozycjonowanie-stron/) daje długotrwałe efekty, na które trzeba niestety cierpliwie poczekać, a dzięki reklamom Google Ads (https://pl.wikipedia.org/wiki/Google_Ads), jesteśmy w stanie wygenerować natychmiastowy ruch na stronie. Połączenie obu metod może być fundamentem, do budowania solidnego biznesu online.

 Artykuł firmy Virtual Development – https://www.vd.pl

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułKampanie Google ADS w kryzysie – dlaczego warto?
Następny artykułSpod jego ręki wyszły wyjątkowe prace. Zmarł artysta plastyk Ryszard Chmiel