Strona główna Artykuł sponsorowany Kampanie Google ADS w kryzysie – dlaczego warto?

Kampanie Google ADS w kryzysie – dlaczego warto?

0

Nadejście pandemii koronawirusa wywróciło do góry nogami niemal wszystkie gospodarki świata. Wiele firm znalazło się w trudnej sytuacji finansowej, ze względu na konieczność wstrzymania działań operacyjnych czy też przez mniejszy popyt na produkty i usługi. Dodatkowo ekonomiści spodziewają się, że najgorsze dopiero nadejdzie. Konsekwencją pandemii ma być kryzys gospodarczy.

Nie dziwi zatem, że przedsiębiorcy szukają oszczędności i tną koszty wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe. Na pierwszy ogień często idzie marketing. Czy to jednak dobry ruch w dzisiejszych czasach? Dlaczego warto doinwestować przynajmniej niektóre działania marketingowe, takie jak kampanie Google ADS

Marketing w czasach kryzysu
W sytuacji zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa w pierwszej kolejności troszczą się o zabezpieczenie działań operacyjnych, aby firma mogła w ogóle funkcjonować. Marketing jest natomiast jednym z pierwszych obszarów działalności firmy, który zostaje odcięty od środków finansowych. Jednak czy to właściwe postępowanie? W czasach kryzysu popyt na produkty i usługi jest mniejszy, tym samym rywalizacja o klienta jest jeszcze bardziej zaciekła niż zwykle. Na rynku przetrwają tylko Ci, którzy mimo ogólnie słabszego popytu utrzymują wysokie obroty. Dlatego skuteczna promocja, zwłaszcza w internecie, wydaje się teraz szczególnie ważna.

Przemyślane działania marketingowe
Rezygnacja z działań marketingowych w czasach pandemii to duży błąd. Jednak co zrobić, jeśli przedsiębiorstwo musi zaoszczędzić, aby przetrwać? Zasadniczo marketing jest tym obszarem, w którym można poszukać oszczędności w czasach kryzysu i wcale nie oznacza to rezygnacji z promocji marki, firmy ani produktów. Wystarczy, że do kwestii promocji firmy podjedzie się w sposób przemyślany. Inwestować należy w te działania, które gwarantują zwrot. Należy za wszelką cenę unikać inwestycji marketingowych, które pomimo dużego wkładu finansowego, nie zwiększają sprzedaży.

Dlatego właśnie wspomniane we wstępie kampanie Google ADS to świetne rozwiązanie w dzisiejszych czasach. W kampaniach tych opłaty pobierane są w trybie CPC, czyli Cost Per Click. Innymi słowy, płacisz za daną reklamę tylko wtedy, kiedy użytkownik w nią kliknie. Tym samym nie ma tu mowy o marnowaniu środków na nieskuteczną promocję.

Wykorzystaj potencjał internetu
Ze względu na pandemię COVID-19 i wymuszoną izolację, handel i usługi w jeszcze większym stopniu niż wcześniej przeniosły się do internetu. Użytkownicy kupują w sieci nie tylko ubrania czy elektronikę, ale też kosmetyki, sprzęt sportowy, książki i wiele więcej. W internecie poszukują mieszkań i samochodów, korzystają z internetowych kursów językowych czy treningów sportowych prowadzonych online. Dlatego jeszcze nigdy tak ja teraz, nie było istotne to, aby zwiększyć swoją widoczność w internecie. Tutaj potencjalnych klientów jest najwięcej, poza tym, często to jedyne miejsce, w którym można do nich dotrzeć. Pomoże Ci w tym m.in. profesjonalnie przygotowana kampania Google ADS.

Zaufaj specjalistom
Zawsze jest lepiej, jeśli przygotowaniem i prowadzeniem kampanii Google ADS zajmą się profesjonaliści, jednak dzisiaj wydaje się to szczególnie istotne, ze względu na konieczność cięcia kosztów bez utraty efektywności działań. Poza tym, utrzymanie płynności działań operacyjnych w czasach kryzysu wymaga wyjątkowo dużego nakładu pracy. Przedsiębiorcy jest zatem trudno znaleźć czas, aby również samodzielnie prowadzić kampanię reklamową.

Jak znaleźć specjalistę w czasach pandemii?
Wyspecjalizowane agencje prowadzące kampanie Google ADS zatrudniają fachowców, którzy przechodzą liczne szkolenia z zakresu prowadzenia działań promocyjnych. Posiadają również doświadczenie w tym obszarze. Dlaczego jeszcze, poza wszystkimi oczywistymi zaletami wymienionymi powyżej, warto zatrudnić specjalistów do prowadzenia kampanii Google SEO?

  • Są na bieżąco z ogólną sytuacją rynkową oraz ze specyfiką poszczególnych branż. Znają poziom konkurencyjności w poszczególnych gałęziach gospodarki i wiedzą, jak dostosować do niej strategię kampanii.
  • Posiadają dostęp do profesjonalnych narzędzi, które ułatwiają testowanie i analizę wyników wdrożonych działań.
  • Potrafią trafnie określić grupę docelową, a tym samym wybrać odpowiedni czas i miejsce wyświetlania reklam.
  • Optymalizują koszty, tak aby za jak najmniejsze pieniądze, osiągnąć jak największy zasięg i najlepszą trafność.

Jak znaleźć specjalistę w czasach pandemii?
Obecnie szczególnie ważne jest, aby kampanie Google ADS i inne działania marketingowe zlecić firmie, która jest elastyczna i potrafi szybko przystosować się do nowej rzeczywistości. Ze względu na izolację społeczną oraz całkowite lub częściowe zamrożenie wielu obszarów gospodarki, rynek zmienił się nie do poznania w ciągu zaledwie kilku tygodni. Tym samym podejście do tworzenia strategii działań marketingowych również powinno ulec zmianie. Warto korzystać z usług tylko tych agencji, które zdają sobie z tego sprawę. Jedną z firm godnych polecenia jest bez wątpienia ANGAB. Agencja ta to zespół osób z pasją, które stale doszkalają się w zakresie promocji marki i firmy oraz zwiększaniu sprzedaży poprzez kampanie internetowe. Zlecając tej agencji przeprowadzenie kampanii Google ADS, można być spokojnym o profesjonalizm i dostosowanie działań do aktualnych wymagań rynku.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułZabytkowa willa z szansą na drugie życie. Rusza remont dachu [FOTO]
Następny artykułPozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?