Strona główna Artykuł sponsorowany Jaka etykieta przyciągnie wzrok klientów?

Jaka etykieta przyciągnie wzrok klientów?

0
Ważną rolą etykiet na opakowaniach różnorodnych towarów jest przyciągnięcie uwagi klientów i wzbudzenie ich zainteresowania. Jeśli dany produkt od razu rzuca się w oczy i prezentuje się przy tym estetycznie i zachęcająco, może to skłonić konsumentów do jego zakupu. Jak jednak sprawić, aby wyróżnił się on na tle konkurencji?

Ciekawy i przykuwający uwagę kształt
Najpopularniejszym rodzajem etykiet są etykiety samoprzylepne. Stosuje się je na różnorodnych artykułach, m.in. spożywczych, kosmetycznych, farmaceutycznych czy chemicznych. Bez względu na to, czy znajdują się na butelkach, słoikach czy tekturowych opakowaniach, mogą mieć rozmaite kształty. Obecnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby były one bardzo fantazyjne i nietypowe. Wszystko dzięki sztancowaniu, czyli technice wykrawania, która pozwala na przygotowanie praktycznie dowolnego wykrojnika i zrealizowanie tym samym nawet niezwykle oryginalnego projektu. Warto jednak wiedzieć, że w takim przypadku często wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami. Więcej na ten temat można dowiedzieć się pod adresem: https://unilogo-drukarnia.pl/ile-kosztuje-wykrojnik-etykiet-na-czym-polega-sztancowanie.

Jaki więc kształt może przyciągnąć uwagę klientów? Wszystko zależy od tego, dla kogo przeznaczony jest produkt. Jeżeli grupą odbiorców są konsumenci, którzy cenią sobie klasyczne i eleganckie rozwiązania, lepiej trzymać się tradycyjnych, prostokątnych, kwadratowych lub owalnych etykiet. Z kolei wypuszczając produkt dla młodzieży i dzieci albo klientów, którzy są otwarci na nowości, można zdecydować się na bardziej nietypowe kształty, z różnymi zawijasami, zaokrągleniami itp. Warto także wziąć pod uwagę to, czy opakowania są z serii limitowanej, wyprodukowanej przy jakiejś okazji, np. świąt Bożego Narodzenia. Wówczas doskonale sprawdzą się etykiety w kształcie choinki. Z kolei w przypadku walentynek dobrym pomysłem będą z pewnością te w kształcie serca.

Dobrze przemyślana kolorystyka
Aby trafić w gust klientów i przykuć ich uwagę, etykiety muszą mieć też odpowiednie kolory. Wybór konkretnych odcieni zależy tu od tego, jaki efekt chce się osiągnąć. Warto bowiem pamiętać, że barwy mogą wzbudzać różne odczucia i skojarzenia. Te ciepłe, jak np. czerwień czy pomarańcz, zachęcają do działania, natomiast zimne (np. niebieski) działają uspokajająco i wprowadzają równowagę oraz wzbudzają zaufanie klientów. Z kolei biel i czerń potrafią dobrze stonować przekaz. Często kojarzą się też z czymś minimalistycznym, a przy tym eleganckim.

Interesujące uszlachetnienia
Przyciągająca wzrok etykieta jest także często odpowiednio ozdobiona, co pozwala dodatkowo wyróżnić ją na tle konkurencji. Oczywiście to opcjonalne rozwiązanie, jednak warto z niego skorzystać, zwłaszcza że do wyboru jest wiele interesujących uszlachetnień, dlatego łatwo dostosować je do konkretnej nalepki na opakowaniu. Dobrze sprawdzają się przede wszystkim złocenia lub srebrzenia poszczególnych elementów etykiety, a także laminacja lub lakierowanie jej całej powierzchni.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułStarostwo przygotowało miejsca dla uchodźców w schronisku młodzieżowym
Następny artykułMarcinowice. Spotkanie w sprawie przebiegu trasy S5 już 28 lutego