Co znajdziesz na temat prowadzenia Instagrama w sieci? Na pewno miliony e-booków, które nie ujawniają żadnych tajemnic, nawet te, które kosztują więcej niż 30zł. Niestety, Instagram to portal społecznościowy oparty na konkretnym systemie selekcji. System ten jest ściśle tajny ze względu na popularność platformy. Dlatego wszystkie informacje, które zostają zawartej książce, jaką jest e-book o Instagramie, są one ogólnodostępne, również za darmo. Co innego, gdy w sprzedaży pojawia się publikacja znanego autora na tematy, które są wspierane tutorialem dotyczącym prowadzenia konta Instagram. Takie są dużo bardziej wartościowe, ponieważ zawierają informacje na temat tworzenie marki osobistej czy sklepu internetowego oraz zawierają cenne rady na temat marketingu sieciowego.
Marketing a Instagram
Co wspólnego ma Facebook, TikTok, Instagram? Możesz nie tylko publikować treści, lecz również je sprzedawać. Zaczynając od początku, sprzedawać możesz na Instagramie za pomocą dodawania zdjęć produktów, za pomocą publikacji w relacjach swoich produktów i rabatów, tak samo, jak na fanpage możesz utworzyć sklep z Twoimi produktami oraz zaprosić do współpracy innych użytkowników Instagrama. Co zrobić by tacy użytkownicy chcieli z Tobą współpracować?
Przede wszystkim zacznij regularnie publikować posty, dbaj, by nie było ich więcej niż 5 w tygodniu, ponieważ możesz dostać tak zwanego bana, czyli zablokowanie konta ze względu na ilość publikowanych treści i podejrzenie spamu, jaki wywołujesz. Kolejnym krokiem jest codzienne publikowanie relacji, po to one są, aby korzystać z nich w nieograniczonej ilości i bez względna to, jak długie wrzucasz filmiki, mogą one Ci tylko pomóc i zawsze zostaną zauważone. Relacja profilu wyświetla się na głównej stronie w kółeczku awatara, dlatego też nie zostanie nigdy przeoczona przez widza, uważaj tylko ponieważ jeżeli publikujesz jeden ciągły filmik, Instagram automatycznie go dzieląc (przycinając na kawałki o długości 15 sekund), z każdego filmiku może zabrać od jednej do trzech sekund na jednym video. Spowoduje to między innymi wycięcie słów, które mogą być znaczące w całości przekazu.
Dlaczego warto korzystać z funkcji Instagrama?
W relacji możesz też publikować zdjęcia i grafiki nakłaniające do odwiedzin profilu lub informujące o nowym poście. Dodawać ankiety, z oznaczeniem liczby głosujących, oczekiwać na premierę z odliczaniem na konkretną godzinę, dodawać gify i napisy oraz rysować różnej grubości linie. Tam też możesz zawrzeć promocje i… Uwaga… Linki, które do niedawna były opcją dostępną dla kont z followersami powyżej dziesięciu tysięcy, natomiast teraz może to zrobić każdy, nawet nowo utworzone konta. Popularną opcją jest też dodawanie muzyki na Instagramie. Zobacz jak dodać muzykę na Instgramie, jeśli nie słyszałeś wcześniej o tej opcji.
Ostatnią i najnowszą opcja na Instagramie są „reels” czyli krótkie video przypominające te na tik-toku, większość tiktokerów właśnie w ten sposób wykorzystuje tę opcję, jednak ci, którzy tworzą kontent w nieco inny, ciekawszy sposób, posługują się reels’ami do wywołania w odbiorcy pożądanych emocji. Przykładowo biura podróży udostępniają romantyczne chwile swoich klientów, proszą influencerów o nagrywanie pięknych widoków, wypożyczalnie samochodów publikują piękne pojazdy, które dopiero co wyszły od detailera, lekarze nagrywają zabawne sytuacje z pracy, a gwiazdy pokazują zaplecza swoich planów zdjęciowych i nagraniowych.
Po złączeniu tych wszystkich działań powstaje kontent, który powinien być spójny na wszystkich kanałach social mediów, jakich używasz do promowania. Dzięki temu następnie możesz zacząć budować lejki sprzedażowe i monetyzować swoje działania.
Ostatnim krokiem są hasztagi w postach. Dodawanie ich w konkretny sposób spowoduje wysokie wyświetlanie się Twojego profilu pod danym hasztagiem.
Jak mieć więcej followersów na Instagramie?
Skoro już masz utworzone konto i postępujesz według wyżej przekazanych informacji, zapytasz, ile czasu zajmie CI dotarcie do dużej liczby obserwujących? I jak to zrobić? No nie jest to proste, nawet jeżeli masz już piękny brand i stworzony pomysł na publikacje, to prócz samego publikowania musisz również pamiętać o regularnym lajkowaniu i komentowaniu innych kont oraz udostępnianiu linku do swojego konta na innych portalach. Takie praktyki stosują nawet osoby z topki rankingu Instagrama.
Możesz również kupić followersów lub lajki, ponieważ nie będzie to widoczne dla innych odbiorców, a sprawi, że odwiedzający spojrzą na Ciebie poważniej i być może zgłoszą się do Ciebie konkretne marki, zabiegając o współpracę. z właśnie Twoim profilem. Możesz również ustawić bota, który będzie automatycznie followował za Ciebie, dzięki temu konta, które potencjalnie będą zainteresowane tematyką Twoich postów, częściej Cię zobaczą w wyszukiwaniach.
/Artykuł sponsorowany/