Strona główna 0_Slider Problematyczne oznakowanie na remontowanej al. Niepodległości. Ustawiono lustro, będą zmiany

Problematyczne oznakowanie na remontowanej al. Niepodległości. Ustawiono lustro, będą zmiany [FOTO]

0

Na ograniczoną widoczność spowodowaną umiejscowieniem oraz wysokością zapór drogowych skarżą się kierowcy, którzy jadąc od strony ulicy Sprzymierzeńców usiłują włączyć się do ruchu na al. Niepodległości. Kierujący wyjeżdżający z drogi podporządkowanej nie widzą samochodów poruszających się po obecnie jednokierunkowym, remontowanym odcinku alei. Z uwagami zgłoszonymi przez zmotoryzowanych zwróciliśmy się do Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Jak wskazuje rzecznik magistratu, problem został już wcześniej zasygnalizowanych przez kierowców. Zaznacza przy tym, że umiejscowienie barier jest zgodne z przepisami, a projekt tymczasowej organizacji ruchu drogowego został zatwierdzony przez marszałka województwa dolnośląskiego. – Zastosowane elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery U-20b) i sposób ich zamocowania odpowiadają warunkom jakie dla nich zostały określone w rozporządzaniu w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych  oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Projekt tymczasowej organizacji ruchu drogowego, według którego ustawione są bariery, został zatwierdzony przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego – tłumaczy Magdalena Dzwonkowska ze świdnickiego magistratu.

Ten problem został poruszony przez kierujących w pierwszych dniach obowiązywania tej organizacji ruchu i w związku z tymi interwencjami zostało dołożone lustro ułatwiające obserwację pojazdów jadących drogą główną przez kierujących na drodze podporządkowanej. Spróbujemy również minimalnie cofnąć bariery w stronę ul. Wojska Polskiego aby poprawić trójkąt widoczności – wskazuje rzecznik Urzędu Miejskiego. – Bariery U-20b stosuje się do wygradzania obszarów robót w poprzek jezdni, w miejscach wprowadzanych zakazów itp. Dodatkowo obszar ten jest oznakowany znakami A-14 i A-12b, które powinny ostrzegać kierujących i sygnalizować zachowanie szczególnej ostrożności – przypomina Dzwonkowska.

/mn/

fot. Dariusz Nowaczyński

Poprzedni artykułJak znaleźć pracę po budownictwie?
Następny artykułBył poszukiwany, wpadł z narkotykami