Strona główna 0_Slider Coraz bliżej podróży pociągiem pod Ślężę i do Wrocławia

Coraz bliżej podróży pociągiem pod Ślężę i do Wrocławia [FOTO]

0

Po trwającej ponad 20 lat przerwie, w grudniu wznowiony zostanie ruch pasażerski na linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem – zapowiadają przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Przewidywany czas przejazdu całej trasy ma wynosić około godziny, w zależności od liczby zatrzymań.

przystanek w Szczepanowie (gm. Marcinowice)

Kolejowa inwestycja o wartości blisko 217 mln złotych realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe i jest współfinansowana ze środków unijnych. – We wrześniu zakończono prace przy nowym torze między Wrocławiem a Sobótką. Ostatnimi działaniami było zgrzewanie szyn. Dzięki temu przejeżdżające pociągi będą powodowały mniejsze drgania i hałas. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy już od lata 2020 roku po nowych torach prowadzony jest ruch towarowy. W Kobierzycach kończą się prace torowe. Wykonawca, po demontażu starego toru, wzmocnił grunt pod kolejową trasą. Znacznych nakładów pracy wymagało uporządkowanie terenu i odwodnienie – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Prace obejmują modernizację oraz remont przejazdów kolejowo-drogowych. Ustawiono już sygnalizatory urządzeń zabezpieczających oraz oświetlenie i monitoring. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów. Przygotowywane do kursowania pociągów są mosty i wiadukty – wylicza Siemieniec.

Jak wskazuje, między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. – Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Montowane jest jasne oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach będą umieszczane wiaty i ławki. Przewidziano stojaki na rowery. Przewidywany czas przejazdu całej trasy Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny w zależności od liczby zatrzymań – wskazuje rzecznik PKP PLK

Stan prac na stacji Świdnica Przedmieście:

Przystanki na linii kolejowej nr 285:

/PKP PLK, opr. mn/

fot. Dariusz Nowaczyński, PKP PLK

Poprzedni artykułŚwidnicka firma zainwestuje na Pogodnej
Następny artykułW zdrowym ciele, zdrowy duch… [FOTO]