Strona główna 0_Slider Remont na stacji Świdnica Miasto. Zajęto się peronem, z którego będą odjeżdżać pociągi...

Remont na stacji Świdnica Miasto. Zajęto się peronem, z którego będą odjeżdżać pociągi do Sobótki [FOTO]

3

Do połowy grudnia mają zakończyć się prace związane z remontem nawierzchni peronu na stacji Świdnica Miasto. – Chcemy, aby nie odstawał od peronów na przystankach przebudowanych w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 285 – tłumaczy Bohdan Ząbek ze spółki PKP PLK. Zakończenie całej kolejowej inwestycji oraz wznowienie ruchu pasażerskiego na trasie łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem planowane jest na koniec 2021 roku.

Przypomnijmy, prace związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 285 rozpoczęły się dwa lata temu. Inwestycja warta 217 mln złotych realizowana jest przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. – Przywracane połączenie z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy około 60 km. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz. W sierpniu 2020 roku został przywrócony ruchu towarowy Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor, odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych – w tym 6 mostów i 3 wiadukty – wyliczał miesiąc temu Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

mat. PKP PLK

Jak wskazywał, między Wrocławiem a Świdnicą funkcjonować będzie 14 przystanków z nowymi peronami. – Miejscami zatrzymań pociągów będą: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Na przystankach przewidziano jasne oświetlenie oraz odpowiednie oznakowanie, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla dojeżdżających do przystanków rowerem, zaplanowano stojaki na rowery – informował rzecznik kolejowej spółki.

W ostatnim czasie zajęto się również remontem peronu pierwszego na stacji Świdnica Miasto. – Prowadzone tam prace nie są co prawda realizowane w ramach trwającego projektu rewitalizacyjnego, jednak są powiązane z planowanym wznowieniem ruchu pasażerskiego w kierunku Sobótki – mówi Bohdan Ząbek z wrocławskiego oddziału PKP PLK. Kolejarze chcą bowiem zdążyć z ukończeniem robót przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022. – Prace związane z naprawą nawierzchni peronowej potrwają do grudnia, przy czym nie jest wykluczone, że zostaną zakończone wcześniej – dodaje Ząbek.

Michał Nadolski
[email protected]