Strona główna 0_Slider Ubolewają i jest im przykro. Ani słowa o opiece nad pacjentką

Ubolewają i jest im przykro. Ani słowa o opiece nad pacjentką

2

Urząd Miejski przekazał redakcji Swidnica24.pl oświadczenie ws. pomyłki przy podaniu dwóch różnych szczepionek jednej osobie. Nie ma odpowiedzi na pytanie, czy stan zdrowia pacjentki będzie monitorowany.

O informacje ws. omyłkowego zaszczepienia różnymi preparatami tej samej osoby w Punkcie Szczepień Powszechnych w Świdnicy z pytaniami o okoliczności, a także opiekę nad pacjentką, zwróciliśmy się do Centrum Usług Medycznych Eskulap oraz Urzędu Miejskiego w Świdnicy, które wspólnie prowadzą Punkt Szczepień Powszechnych na lodowisku. Jolanta Szumin z zarządu Eskulapa informowała naszą redakcję o przygotowaniu wspólnego oświadczenia. Otrzymaliśmy jedynie oświadczenie, podpisane przez Mateusza Jadacha z Biura Prezydenta Świdnicy.

„Oświadczenie

6 lipca tego roku, pacjentka zgłosiła się do Punktu Szczepień Powszechnych zlokalizowanego w Hali Lodowiska przy ul. Śląskiej 33 w celu przyjęcia drugiej dawki szczepionki Moderna.

Niestety doszło do pomyłki i pacjentkę zaszczepiono szczepionką Pfizer. Powyższa sytuacja nie powinna była się zdarzyć.

Pacjentka w tym samym dniu została skonsultowana przez lekarza pracującego w punkcie szczepień.

W wyniku niepożądanego zdarzenia zostały wdrożone procedury naprawcze.

Zaznaczę, że to operator punktu szczepień w Świdnicy, czyli przychodnia „Eskulap” odpowiada za cały proces szczepień.

O zaistniałej sytuacji został powiadomiony inspektor sanitarny. Ubolewamy, że doszło do takiego zdarzenia i przepraszamy pacjentkę za zaistniałą sytuację.

Mateusz Jadach
Biuro Prezydent Miasta Świdnicy”

W oświadczeniu nie ma ani słowa o tym, czy stan zdrowia pacjentki będzie monitorowany i czy zaoferowano jej pomoc na wypadek niepokojących objawów.

/asz/

Poprzedni artykułPiknik Pamięci Marka Maciejowskiego już jutro!
Następny artykułDrugie podejście do wyłonienia wykonawcy odbudowy altany w Parku Młodzieżowym