Na koniec 2021 roku planowane jest zakończenie rewitalizacji linii kolejowej nr 285 z Wrocławia, przez Sobótkę, do Świdnicy, a także wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na tej trasie. Kolejowa inwestycja o wartości ponad 200 mln złotych realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Sprawdziliśmy, na jakim etapie znajdują się prace prowadzone na odcinku z Sobótki do Świdnicy.
– Przywracane połączenie z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy około 60 km. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz. W sierpniu 2020 roku został przywrócony ruchu towarowy Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor, odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych – w tym 6 mostów i 3 wiadukty – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak dodaje, między Wrocławiem a Świdnicą funkcjonować będzie 14 przystanków z nowymi peronami. – Miejscami zatrzymań pociągów będą: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Na przystankach przewidziano jasne oświetlenie oraz odpowiednie oznakowanie, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla dojeżdżających do przystanków rowerem, zaplanowano stojaki na rowery – wskazuje rzecznik kolejowej spółki.
– Do Sobotki dojedziemy maksymalnie w pół godziny, natomiast podróż do Świdnicy ma trwać około 60 minut – zaznacza Siemieniec. Wszystkie prace na tej trasie mają zakończyć się w grudniu tego roku. Inwestycja o wartości blisko 217 mln złotych jest współfinansowana ze środków unijnych Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
/mn/